راهپیمایی باشکوه کردها در بروکسل

​​​​​​​هزاران تن از کردستانی‌ها و دوستان آنان با برگزاری راهپیمایی باشکوهی در بروکسل پایتخت بلژیک سازمان‌های اتحادیه‌ اروپا را فراخواندند تا به سکوت خود در قبال اعتصاب گسترده کردها و جنایات دولتی ترکیه علیه خلق کرد پایان دهند

از صبح امروز چهارشنبه شهروندان کرد و دوستان آنان از کشورهای فرانسه، آلمان، سوییس، هلند و بلژیک در میدان گاردونورد شهر بروکسل گردهم آمدند.

 

راهپیمایان برای پایان دادن به حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و همبستگی با اعتصابگران غذا از ظهر راهپیمایی اعتراضی خود را آغاز کردند. آنان تصاویر بزرگی از عبدالله اوجالان، اعتصابگران غذا و پرچم‌های جریان‌های مبارز کردستان را در دست گرفته بودند.

شرکت کنندگان پس از راهپیمایی در مقابل کتاب‌خانه ملی تحصن نمودند. سپس بسوی پارلمان اروپا براه افتادند. پس از راهپیمایی دو ساعته آنان در مقابل ساختمان کمیسیون اروپا و شواری اروپا واقع در میدان سکومان گردهم آمدند.

 

رمزی کارتال رییس مشترک کنگره خلق با اشاره به وضعیت اعتصابگران غذا خواستار گسترش هر چه بیشتر مبارزه و مقاومت از سوی خلق کرد شد. کارتال از شورای اروپا خواست تا در ترکیه را تحت فشار قرار دهد.

 

دیلک اوجالان یکی از اعتصابگران غذا در استراسبورگ با استفاده از تلفن در گردهمایی مذکور شرکت کرد. اوجالان به خلق درود فرستاد و افزود:"تا زمانی که حصر رهبری پایان نیابد مقاومت ما هم ادامه خواهد داشت. سکوت کشورهای اروپایی غیرقابل قبول است. ما مدیون رهبری هستیم. اعتصاب غذا بیانگر مرحله‌ای از مبارزه است. ما نمی‌خواهیم رفقایمان در اعتصاب جان خود را از دست دهند. باید گام‌های برداشته شود. البته این امر به مبارزه ما بستگی دارد. کمیته منع شکنجه چهره کریه خود را نشان داد و سکوت کرد."

 

 اوجالان با اشاره به سکوت سازمان‌های اروپایی در قبال جنایت‌های دولت ترک علیه کردستانی‌ها افزود:"لازم است که آنان را در سکوتشان خفه کرد. هدف ما پایان دادن به حصر است. شکستن حصر ضامن آزادی است. تا حصر ادامه داشته باشد سخن گفتن از آزادی و انسانیت بیهوده است."

 

طاهر کمالی‌زاده به نمایندگی از کنگره ملی کردستان هم در سخنانی گفت:"در مرحله‌ی تاریخی از مقاومت قرار داریم. آزادی هر چهار بخش کردستان منوط به آزادی عبدالله اوجالان است. اعتصاب غذا و این مقطع برای خلقمان یک امتحان است." کمالی‌زاده همگان را به مشارکت فعالانه‌تر در مبارزه فراخواند.