روحانی: مذاکره را در شرایط کنونی به هیچ عنوان قبول ندارم

در حالی که علی خامنه‌ای یک هفته پیش از سمی بودن مذاکره سخن به میان آورد حسن روحانی گفت که مذاکره در شرایط کنونی را قبول ندارد

  تحریم‌های بین‌المللی از یک سو، نارضایتی داخلی در سوی دیگر و بی‌لیاقتی نظام جمهوری اسلامی دست‌اندرکاران حکومت را سردرگم کرده است. در حالی که علی خامنه‌ای یک هفته پیش از سمی بودن مذاکره سخن به میان آورد حسن روحانی گفت که مذاکره در شرایط کنونی را قبول ندارد.

  تنش میان ایران و آمریکا به اختلاف میان دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب برای چگونگی محافظت از جمهوری اسلامی دامن زده است.

  هنوز یک هفته از سخنان علی خامنه‌ای در رد مذاکره با آمریکا و سمی‌ دانستن آن سپری نشد حسن روحانی رییس جمهوری ایران از قبول نکردن مذاکره در شرایط کنونی سخن به میان آورده است.

  روحانی شب گذشته در نشستی با حوزویان اعلام کرد: کسانی در کاخ سفید هستند که طی ۴٠ سال گذشته همیشه علیه جمهوری اسلامی ایران و نظام اسلامی عمل می‌کردند و راه مقابله با کشور ما را فشار و جنگ می‌دانستند و امروز همه این افراد در کاخ سفید یکجا جمع شده‌اند.

  رییس جمهور ایران خود را هوادار گفتگو دانسته و افزود:" "بنده طرفدار مذاکره و دیپلماسی هستم، اما انجام آن را در شرایط کنونی به هیچ عنوان قبول ندارم." او در ادامه گفت:" در مهرماه سال گذشته در جریان سفر به سازمان ملل، ۵ نفر از رهبران معروف دنیا واسطه شدند که با رئیس‌جمهور آمریکا مذاکره کنیم و سال پیش از آن نیز وزارت خارجه آمریکا ٨ بار درخواست مذاکره داد، اما شرایط امروز به هیچ عنوان شرایط مذاکره نیست و امروز شرایط ما شرایط مقاومت و ایستادگی است."

  سخنان روحانی در حالی است که طی روزهای گذشته مقام‌های آمریکا و ایران همدیگر را به جنگ‌طلبی متهم کرده‌اند.

  صاحب‌نظران از آغاز جنگ نیابتی میان این دو در منطقه سخن به میان آورده‌اند.