روزنامه‌ی دراشپیگل: ترکیه برای داعش یک معبر انتقالی بی‌نظیر است

​​​​​​​روزنامه‌ی دراشپیگل به پاسپورتهایی که توسط نیروهای ی.پ.گ در عملیات علیه داعش از نیروهای داعش بدست آمده بود اشاره کرد و گفت، "نکته‌ی مشترک در همه‌ی این پاسپورتها داشتن مهر ورود به ترکیه است"

در ماه مارس امسال ق.س.د در چهارچوب "جنگ پایان ترور" در عملیات "طوفان جزیر" ، باغوز را که توسط داعش اشغال شده بود آزاد کرد و به حکومت داعش در خاک سوریه پایان داد.

 

پس از عملیات موفقیت آمیز ی.پ.گ در باغوز تعداد زیادی پاسپورت از نیروهای داعشی بدست آمد. مجله‌ی مشهور آلمانی دراشپیگل و سیگل‌ تی‌وی خبری ویژه در مورد این پاسپورتها تهیه کرده و برنامه‌ای را به آن اختصاص دادند.

 

دراشپیگل با بررسی بیشتر از ۱۰۰ پاسپورت داعشی از ۲۱ کشور مختلف جهان، اعلام کرد که همه‌ی این پاسپورتها مهر ورود به کشور ترکیه را دارند. این مجله گفت، ترکیه برای داعشی‌ها کشور بسیار مهمی برای انتقال بوده است و و این پاسپورتها از کشورهای مختلفی چون آلمان، روسیه، اندونزی، تونس، ترینیداد، آفریقای جنوبی، اسلوونی و توباگو بوده‌اند.

 

حداقل یک بار به ترکیه رفته‌اند

نکته‌ی اشتراک تمام این پاسپورتها این بود که مهر حداقل یک بار ورود به ترکیه وجود دارد. همچنین اشاره کرده است، پاسپورتها نشان می‌دهند که آخرین کشوری که داعشیها به آنجا رفته‌اند ترکیه بوده است. این نشان دهنده‌ی آن است که تبهکاران داعش پس از آنکه به ترکیه رفته‌اند، به آسانی به سوریه وارد شده‌اند.

 

پاسپورت داعشیها نشان می‌دهد، آنها پس از آنکه مدتی در سوریه مانده‌اند، باز هم از راه ترکیه به کشورهای دیگر رفته‌اند. دراشپیگل در مورد داعشی‌هایی که از ٢٠١٣ و بالاخص ٢٠١۴ از به سوریه رفته‌اند از ترکیه با عبارت "معبر انتقالی بی‌نظیر" نام برده است.