روسریهای سفید دشمن پلیدیها هستند

حزب دمکراتیک خلق‌ها در روز اول ماه مه با ٧ هزار روسری سپید به بازنمایی ٧ هزار نفر از اعتصاب کنندگان غذا دست خواهد زد.

حزب دمکراتیک خلق‌ها با انتشار فراخوانی از تمامی آحاد جامعه دعوت کرد که روز اول ماه مه در میدان باکرکوی به گردهمایی دست زنند.

 

روز اول ماه مه، روز کارگران و زحمتکشان جهان امسال در استانبول در میدان پازار باکرکوی برگزار می گردد. حزب دمکراتیک خلقها در مراسم بزرگداشت این روز مساله اعتصاب غذاهای زندانیان و فعالان سیاسی کرد را در دستور کار این مراسم قرار می‌دهد. بدین منظور با شعار 'روسری سپیدت را تکان بده و به میدان بیا' در این مراسم شرکت خواهد کرد.

 

ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در استانبول، چنگیز چیچک دلیل مشارکت اعضای این حزب را با روسری سپید را اینگونه توضیح داد: روسری سپید نه فقط روسری ای است که مادران کرد به سر می‌کنند؛ روسریهای سپید نشانه صلح و برادری در این سرزمین هستند. لازم است که این نماد به درستی ارزیابی گردد. مادران ما که اکنون در مقابل زندان گبزه مورد بی‌احترامی پلیس قرار میگیرند به یک مساله اشاره می‌نمایند: نگذارید فرزندانمان بمیرند. زمانی که فرزندان آنها نمیرند، فرزندان دیگر خلقها نیز نمی‌میرند. زمانی که فرزندان آنها نمیرند، عده‌ای دیگر نیز نخواهند توانست بر مبنای مرگ ارتشیان، به حاکمانی قدر قدرت تبدیل شوند، فضایی مملو از رعب و وحشت ایجاد نمی‌شود. در واقع روسری سفید پادزهر تمامی پلیدیهاست. ما ناگزیریم که در روز اول ماه مه به پادزهر پلیدیها تبدیل شویم.

 

تعامل با اوجالان تعامل با کردهاست

چیچک در ادامه سخنان خود به اهمیت اوجالان برای خلق کرد و جنبش آزادیخواهی خلق کرد اشاره کرده و اعلام داشت در مساله کرد، اوجالان دمکراتیک‌ترین بازیگر مساله کرد به شمار می‌رود.

 

چیچک در ادامه اظهار داشت: در این برهه لازم است ما نشان بدهیم که تعامل با اوجالان، تعامل با خلق کرد به شمار می‌رود. برای چنین منظوری، باید اعتصاب غذاهایی را که با پیشاهنگی لیلا گوون آغاز شده‌اند، هر چه بیشتر رویت‌پذیر نماییم. به همین علت ما می‌خواهیم اول ماه مه را برای چنین منظوری مورد استفاده قرار دهیم. خط مبارزه مشترک را باید هر چه بیشتر تقویت نماییم. ما دریافته‌ایم زمانیکه مبارزه آزادیخواهی و مبارزه کارگران به هم پیوند یابند، ما می‌توانیم تمام فشارها و ستم ها را از صحنه بر‌داریم.

 

روسریهای سپید نمادهای مبارزه برای آزادی هستند

چیچک در ارتباط با شعارهای اول ماه مه اظهار داشت: روسریهای سپید برای ما به معنای صلح و مبارزه برای آزادی هستند. روسری سپید برای ما نشانی برابری و عدالت است. ما تلاش داریم برابری و عدالت را از طریق روسریهای سپید به نمایش بگذاریم. چیچک در ادامه از تمامی کارگران و کردها خواست که در مراسم روز جهانی کارگر در استانبول، میدان پازار باکرکوی شرکت کرده و مبارزه را بیش از پیش تقویت نمایند.