خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

روند صعودی شیوع کرونا در ۱۵ استان ایران

بر اساس تازه‌ترین گزارش کمیته‌ی اپیدمیولوژی وزارت بهداشت ایران، روند شیوع ویروس کرونا در ۱۵ استان حالت صعودی پیدا کرده است و تعداد مبتلایان افزایش یافته است و اوج‌گیری بیماری کرونا در این استان‌ها مشاهده شده است.

روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت با انتشار گزارشی در سایت وزارت بهداشت اعلام کرد روند شیوع بیماری در ۱۵ استان صعودی و یا با شروع پیک همراه است. در این گزارش از روند نزولی شیوع کرونا در ۱۱ استان خبر داده شده است.

استانهای قم، لرستان، ایلام، گیلان، گلستان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، زنجان، چهارمحال و بختیاری و کرماشان استان‌هایی هستند که شیوع کرونا در آنها به حالت صعودی در آمده است.

بر اساس این گزارش استان سنه نیز به حالت ثبات رسیده است. همچنین در برخی استان‌ها مانند اردبیل و سمنان ناسازگاری داده‌ها رخ داده است که گفته می‌شود دلیل آن "‌ثبت غیر دقیق روزانه‌ی داده‌ها " می‌باشد.

این شرایط در حالیست که در بیشتر مناطق ایران مردم به دلیل مشکلات معیشتی و همچنین باز شدن ادارات و محل کسب و کارها از خانه‌ها بیرون آمده و تقریبا زندگی به رول عادی خود بازگشته است.

همچنین در بسیاری از مناطق دستور بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی داده شده است و همین امر سبب افزایش تجعات و شیوع بیشتر بیماری خواهد شد.

لازم به ذکر است که پیشتر مسئولان و کارشناسان حوزه‌ی بهداشت و تعدادی از اعضای ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در مورد رخ دادن "پیک دوم" بیماری هشدار داده بودند.