روکن: به شکوه و اندیشه‌‌ی جامعه حمله می‌کنند/ داعش نتیجه‌ی فاشیسم ترکیه است

زرین روکن عضو شورای اجرایی ک.ژ.ک اعلام کرد، دولت ترکیه با حملات خود علیه آرامستان شهدا به اخلاق، شکوه، وجدان و خاطرات خلق کورد حمله می‌کند.

زرین روکن عضو شورای اجرایی جامعه زنان کوردستان (ک.ژ.ک) با خبرگزاری فرات نیوز مصاحبه کرد.

روکن به حملات علیه آرامستان شهدا در ماه مه اشاره کرد و گفت،"ماه مه ماه شهدا است. یاد همه‌ی شهدای انقلاب و آزادی را گرامی می‌داریم. شهدا شرافت تاریخ هستند و برای ما مقدس‌اند. ما این حملات بی‌شرمانه‌ی دشمن علیه شکوهمندی خود را با اراده و مبارزات سازمانی زنان شکست خواهیم داد. مبارزاتمان با یاد آنها پیروز خواهد شد."

روکن با اشاره به اینکه در مرحله‌ی کنونی در کوردستان سیاستی ظالمانه و امحاگر با پیشاهنگی دولت ترک در جریان است گفت، "ارزشهای انسانی پایمال می‌شوند. این دولت در مقابل ما دولتی ظالم است که از اخلاق و وجدان بی‌بهره است."

روکن اعلام کرد که نیروهای بین‌المللی و منطقه‌ای در سده‌ی ۲۰ با تقسیم کوردستان به چهار بخش سیاست کشتار، نابودی و انکار را به صورت پنهانی به کار گرفتند، اما در قرن ۲۱ این سیاست بیشتر آشکار شد.

وی در ادامه گفت، به خصوص که جنبش آزادی کوردستان با پیشاهنگی عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد دست به مبارزه زد، سیاست پاکسازی بیشتر با برنامه انجام شد و هرچقدر که اراده‌ی زنان و خلق ما محکم‌تر می‌شود، سیستم قاتل علیه مبارزات ما بیشتر تلاش می‌کند.

"حملات علیه جان و ارزش‌های خلق ما است"

روکن گفت، اشغالگر فاشیست با افزایش خشونت، کشتار، دستگیری، تجاوز به کودکان و زنان، شکنجه و عملیاتهای پاکسازی سیاسی تلاش می‌کند کوردها را مجبور به کوچ کند و در کوردستان تغییرات دمگرافی انجام دهد.

روکن گفت، "۴۵ سال است که کوردستان در وضعیت اضطراری بسر می‌برد. همچنین تلاش می‌شود کوردها خاک خود را از دست دهند، فقیرتر شوند و اجازه نمی‌دهند کورد از لحاظ اقتصادی پیشرفت کند تا همیشه محتاج دولت اشغالگر باشند و آنها را مجبور به کوچ به طرف مناطق دیگر می‌کنند. اهمیت این سیاست در آن است که می‌خواهند زندگی کوردها را از هم فرو بپاشند، بی‌اخلاقی را بر زنان و کودکان تحمیل می‌کنند و اینگونه کورد را از سیاست و هویت خود دور می‌کنند. همراه با ذوب زبان و فرهنگ با فروپاشی اخلاقی می‌خواهند کورد را ذوب کنند. این کار هم را با متد جنگ ویژه به پیش می‌برند. تمام توان خود را به کار بسته‌اند تا رعب و وحشت را در میان جامعه گسترش دهند و اینگونه ارزشهای اخلاقی جامعه را مرحله به مرحله از بین ببرند. هدف سیاست پاکسازی این است. اما ممکن است راه انجام این سیاست اشتباه باشد و به خوبی درک نشود و در مورد آن تحقیق شود. رژیم در تلاش است تا به بخش حساس جامعه ضربه وارد کند، اخلاق را از بین ببرد و اینگونه مقاومت را از میان بردارند. همچنین با عمیق‌تر کردن جنگ ویژه این نقشه را عملی می‌کنند. به همین دلیل اتاق عمل جنگ ویژه به طور گسترده در حال کار و فعالیت است. سطح خلق و زنان کورد کاملا مشخص است. در نتیجه‌ی این پیشاهنگی ارزش آزادی به سطحی عالی رسیده است. خلقمان در هر چهار بخش کوردستان به هشیاری و آگاهی دست یافته‌اند و زنان کورد پیشاهنگی مبارزات کورد را به عهده دارند. زنان برای آنکه به حصر رهبر آپو پایان دهند، مبارزات قدرتمندی را به پیش می‌برند. حملات کنونی دشمن به خلقمان متفاوت از حصر و قرنطینه نیستند."

"تا رهبر آپو آزاد نشود نمی‌توانیم از پیروزی سخن بگوییم"

روکن در ادامه اعلام کرد، عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد و زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند. باید مبارزات از هر جهت گسترده شوند. او گفت، "زنان و خلق کورد بیشتر از همیشه به آزادی نزدیک شده و نیرومند هستند. تا رهبر آپو آزاد نشود ما نمی‌توانیم دم از پیروزی بزنیم. در زندان‌ها، زندانیان بیمار شهید می‌شوند. مسئولیت شهادت رفیق سبری کایا به عهده‌ی آ.ک.پ و م.ه.پ است. همچنین زندگی هزاران زندانی دیگر در خطر است.

" می‌خواهند جامعه علیه ارزش‌ها و شکوهمندی خود بایستد"

زرین روکن عضو شورای اجرایی ک.ژ.ک همچنین اعلام کرد، در این مرحله دولت ترک تمامی توان خود را برای از بین بردن پیشاهنگی زنان بکار گرفته، به همین دلیل حملاتش را افزایش داده است. روکن اظهار کرد:" جامعه چگونه می‌تواند در مقابل ارزش‌های خود بایستد؟ چگونه می‌تواند سکوت کند و آنرا از یاد ببرد و بپذیرد؟ دولت قاتل چون نمی‌تواند از لحاظ فیزیکی مبارزات خلق کورد را از بین ببرد، با روشی کثیف و خصمانه، با روشی پلید می‌خواهد خلق کورد را در مقابل اخلاق و وجدان خود قرار دهد. باید این روش‌ها را به خوبی درک کنیم و مبارزات را در بالاترین سطح ادامه دهیم."

"اردوغان سردسته‌ی تبهکاران است"

روکن به این مسئله اشاره کرد که حمله به آرامستان‌ها، حمله به روژاوا به ویژه به عفرین و سریکانی و گری سپی همگی جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت هستند. او گفت، "نشان دادن این جنایات به عنوان قهرمانی، نامردی است. شرم‌آور است. با حمله به پیکر گریلاهای شهید، فاشیست بودن خود را می‌پذیرند."

روکن تاکید کرد که خلق کورد هرگز برای این حملات و تهدیدها سر فرود نمی‌آورند و افزود:" اینها همه روشهای اساسی ارتش و دولت ترک هستند. داعش هم اینگونه بود. می‌توان به آسانی گفت، داعش نتیجه‌ی فاشیسم ترکیه است. سرچشمه‌ی همه‌ی تبهکاران خاورمیانه، ترکیه و خود اردوغان و اطرافیان او است."

"راه ما و اتحاد ملی پیروز خواهد شد"

روکن گفت:" آنچه به آن فکر نکرده‌اند این است که زنان کورد و در کل خلق کورد ترس را از بین برده است. زنان کورد، خلق کورد و دوستانشان خود را سازماندهی کرده‌اند و برای ایجاد زندگی آزاد ایستاده‌اند. خط اتحاد ملت دمکراتیک برای همه‌ی خلق‌ها سرچشمه‌ی بزرگ زندگی آزاد و مایه‌ی امید است. اینجا باید اعلام شود، اتحاد ملی خلق کورد در قرن ۲۱ سبب می‌شود تا به جایگاه شایسته خود دست یابد. به همین دلیل باید مسئله‌ی اتحاد توسط زنان به عنوان برنامه‌ای استراتژیک و اصلی نگریسته شود. "

"می‌خواهند اخلاق، وجدان و موضع‌گیری خلق را تغییر دهند"

روکن در ادامه اعلام کرد، دولت ترکیه مانند راهزنان شب‌ها به آرامستان‌های شهیدان می‌روند، پیکر شهدا را می‌دزدند و تلاش می‌کنند آنها را از بین ببرند. روکن گفت، "باید مسئله‌ی تخریب آرامستان‌ها را درک کنیم. می‌خواهند شکوه و شرافت و حافظه جامعه‌ی آزاد را بدزدند. شهدا حافظه جامعه‌ی کورد و خلق‌‌های فرودست هستند. می‌خواهند یاد و خاطره‌ی آنها را از بین ببرند و اراده‌ی کوردهای آزاد را در هم بشکنند. حقیقتا چرا می‌خواهند یک بار دیگر مرده‌ها را بکشند؟ آنچه آنها می‌خواهند بکشند. جامعه است، اخلاق و وجدان و ایستار جامعه است."

روکن همچنین گفت، آرامستان‌هایی که پیکر شهدایمان در آنجاست، فقط دارای یک تاریخ و حس عادی نیستند. روکن افزود:"آرامستان شهدا تجلی مقاومتی بزرگ، جنگی بزرگ، شجاعت، تفکر، ایستادگی و تصمیم علیه دشمن است. به همین دلیل فکر و یاد آزادی است. اشغالگران کوردستان به همین سبب به آرامستان‌ها حمله‌ور شده و با سمبل‌های آزادیخواهی خلقمان دشمنی می‌کنند. رژیم فاشیستی روبروی ماست که با زندگان و شهیدانمان هم دشمنی می‌کند. باید این را به خوبی درک کنیم. به ویژه جوانان باید این حقیقت را به خوبی درک کنند."

روکن در پایان سخنانش گفت،" زنان با سازماندهی و پشتیبانی مشترک، هویت مردسالاری و فاشیستی دولت ترک را شکست داده و پیروز می‌شوند."