زندانی بلوچ با شوکر برقی رئیس گارد ویژه زندان مرکزی بیرجند کشته شد

به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان یک زندانی بلوچ از سوی رئیس گارد ویژه زندان مرکزی بیرجند با شوکر برقی کشته شده است

به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان یک زندانی بلوچ از سوی رئیس گارد ویژه زندان مرکزی بیرجند با شوکر برقی کشته شده است

 

روز دوشنبه ۱۱ دیماه، عبدالرحمان نارویی (٣٠ ساله)  فرزند عبدالحمید و اهل زهدان که از ۹ سال پیش در زندان مرکزی بیرجند بسر برده بود، بعد از درگیری با یکی دیگر از زندانیان جرایم عادی بند ۱۰۵، جهت تنبیه به همراه تعدادی از زندانیان دیگر به سلولهای انفرادی منتقل می‌شود.

 

احمد انصاری، رئیس گارد ویژه زندان پس از اطلاع از درگیری این زندانیان به سلولهای انفرادی مراجعه کرده و در مقابل چشمان چند زندانی دیگر با شوکر برقی به سر و سینه این زندانی سیاسی ضرباتی وارد می‌کند که سبب بیهوشی وی می‌شود. بعد از انتقال این زندانی به بهداری زندان مشخص می‌شود که وی فوت کرده است.

 

رئیس گارد ویژه زندان با همکاری کارمندان بهداری با تنظیم صورت جلسه‌ای اعلام کرده اند که این زندانی به دلیل ایست قلبی فوت کرده است اما بعد از تماس همبندیهای این زندانی با خانواده وی و در جریان گذاشتن ماجرای قتل فرزندشان، خانواده خواستار کالبد شکافی جهت مشخص شدن دلیل اصلی مرگ فرزندشان شده‌اند.

 

سایر زندانیان که در سلول انفرادی شاهد ضرب و شتم این زندانی بلوچ بوده‌اند اعلام آمادگی کرده اند که در دادگاه علیه این مسئول زندان شهادت خواهند داد.

 

بنابه آخرین گزاشات رسیده، جنازه این زندانی جهت کالبد شکافی به پزشکی قانونی بیرجند منتقل شده و تاکنون جنازه به خانواده تحویل داده نشده است.