زندانیان درمان نمی‌شوند

زندانی به نام عبدالقادر بوزکورت در گروه F زندان شماره ۲ تکیرداغ علیه حصر اوجالان بمدت ۹۰ روز را در اعتصاب غذا بسر برد، وی پس از پایان اعتصاب به بیمارستان منتقل نشده و وضعیت سلامتی وی وخیم است.

  اعلام شده است، زندانیانی که در گروه ف زندان شماره ۲ تکیرداغ بسر می‌برند با پایان دادن به اعتصاب‌های غذا از ۲۶ مه تاکنون درمان نشده‌اند.

  دیلان بوزکورت خواهر زندانی به نام عبدالقادر بوزکورت اعلام کرد وضعیت برادر وی که پس از گذشت ۳ ماه از پایان دادن به اعتصاب‌ غذا درمان نشده وخیم‌تر شده و افزود، "‌خون استفراغ می‌کند. از ۹۰ مین روز (اعتصاب) بی هوش شده بود. هنگامیکه مسئولین زندان وی را به بیمارستان منتقل کرده‌ بودند پس از ۵ ساعت به هوش آمده بود. هنگامیکه به هوش آمد به دلیل آن‌که درمان را رد کرده بود بار دیگر به زندان منتقل کرده بودند. "

  به بیمارستان منتقل نکردند

  بوزکورت در ادامه اعلام کرد، پس از اعتصاب‌های غذا برادر وی را به بیمارستان منتقل نکرده‌اند و گفت،" آخرین مرتبه که برادر خود را دیدم چشم‌هایش سرخ شده و به سختی نفس می‌کشید. بسیار شکسته شده و وضعیت وی وخیم بود. گفت، غذایی را که به آن‌ها می‌دهند نمی‌خورند و آن‌ها را به بیمارستان منتقل نمی‌کنند. همچنین گفت،‌ از رفتنمان به مکان‌های عمومی جلوگیری کرده و از تمامی حقوقمان محروم هستیم."

  همگی درمان را رد کرده‌اند

  بوزکورت اعلام کرد، ‌نه تنها برادر وی بلکه تمامی زندانیان این زندان با پایان دادن به اعتصاب‌های غذا درمان نشده‌اند و درخواست کرد هر چه زودتر شکنجه پایان یافته و تمامی زندانیان درمان شوند. وی اظهار داشت،‌" اکنون نمی‌دانیم وضعیت سلامتی آن‌ها چطور است. در زمان اعتصاب‌های غذا هنگامیکه بیهوش شده و به بیمارستان منتقل شده بودند، دکترها اعلام کرده بودند که بایستی معاینه شوند. در آن زمان معاینه را قبول نکرده بودند اما اکنون مسئولین زندان از معاینه‌ی آن‌ها جلوگیری می‌کنند."