زندانیان سیاسی در ترکیه دهمین روز اعتصاب غذا را پشت‌ سر گذاشتند

​​​​​​​زندانیان پرونده‌ی حزب کارگران کردستان-پ.ک.ک و حزب زنان آزاد کردستان-پاژک با هدف پایان حصر عبدالله اوجالان، مدت ۱۰ روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برند. در دهها زندان ٨ شهر منطقه اژه ترکیه اعتصابات ادامه دارد

بر اساس گزارشات وضعیت اعتصاب زندانیان به شرح زیر می‌باشد.

-در زندان بخش ف شماره ۱ و ۲ کرکلار، زندانیان سیاسی در گروههای ۳ نفره اعتصاب نوبتی ده روزه را آغاز کرده‌اند. گروه اول شامل ساواش اوزر، ماسهار گولر و فتح‌الله دمیرتاش است که در زندان شماره ۱ کرکلار محبوس‌اند.

 

-در بخش ۱۶ زندای سیاسی زندان بخش ت شماره ۳ شاکران، ۶ زندانی اعتصاب غذا کرده‌اند. این زندانیان توسط خانواده‌هایشان پیام فرستاده‌اند و گفته‌اند که اگر بعد از گروه سوم دولت به خواسته‌های آنها توجه نکند اعتصاب غذای بی‌پایان و بدون نوبت را آغاز می‌کنند.

 

-زندانیان سیاسی در بخش ت شماره ۴ شاکران، در گروههای ۵ نفره اعتصاب غذا را آغاز کرده‌اند.

 

-یک زندانی سیاسی زن در زندان زنان شکران در ازمیر اعتصاب غذا کرده است.

 

در زندان بخش ت منمن دهها زندانی در اعتصاب به سر می‌برند. یکی از این زندانیان اگیت اوسته است که در تاریخ ۵ اکتبر در منطقه‌ی توربالی ازمیر دستگیر شد. وی ۶ ساعت شکنجه شد و از وی خواسته شد تا برای دولت ترکیه جاسوسی کند.

 

-در زندان کپسوت بالکشهیر، ابراهیم و کامران پویراز که با هم برادرند، مدت ۱۰ روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

 

-زندانیان سیاسی زن بخش ت برهانیه بالکشهیر اعتصاب غذای نوبتی ده روزه را آغاز کرده‌اند.

 

-در زندان بخش م و ا موغلا، اعتصاب غذا به شیوه‌ی گروه بندی انجام می‌شود. یکی از اعتصاب کنندگان اکرم آلتا است که در موغلا توسط پلیس ترکیه دستگیر شد، پلیس فاشیست ترک وی را مجبور کرده بود به صورت برهنه بر روی زمین دراز بکشد، سپس رسانه‌ها تصویر عریان وی را منتشر کردند.

 

-در زندان بخش ت مانیسا نیز ۴ زندانی اعتصاب غذا کرده‌اند.