زندانیان سیاسی: رژیم ما را با مرگ مواجه کرده‌ است!

زندانیان سیاسی بیمار اعلام کردند که آنها را با مرگ مواجه کرده‌اند، علی‌رغم آنکه علائم بیماری در آنها آشکار شده است اما مورد آزمایش قرار نگرفته‌اند.

ویروس کرونا در جهان سبب مرگ بسیاری شده است. رژیم فاسد حاکم بر ترکیه نیز تبهکاران و متجاوزان طرفدار خود را آزاد کرده‌اند اما زندانیان سیاسی بیمار و روزنامه‌نگاران را همچنان در زندان نگه داشته است.

نجدت در زندان وان بخش F به واسطه‌ی خواهرش اعلام کرد، "در زندان جان آنها در خطر است".

عبدالله ارهان در زندان وان نوع T نیز توسط همسرش اعلام کرد، "از لحاظ غذا و خوراک و نوشیدنی و نظافت هیچ کنترلی در زندان وجود ندارد."

یک زندانی بیمار با نام نسیم کالکان در زندان نوع T شرنخ به همسرش گفته است که روزانه به طور مرتب به او غذا داده نمی‌شود و گفت، "نسیم کالکان نمی‌تواند غذاهای عادی را بخورد چون بدنش آنرا نمی‌پذیرد و سر و شکمش به شدت درد می‌کند."

نازلین سلگن در زندان زنان قیصریه نیز اعلام کرد، ۳ هفتە است که گلو و چشمهایش درد می‌کند اما به بیمارستان منتقل نشده است. سلگن در مورد قرنطینه‌ی خود و دو دوستش سخن گفت و اعلام کرد، "قاضی و مسئول زندان نمی‌خواهند زندانیان آزمایش دهند. اجازه نمی‌دهند در مورد مشکلاتمان با خانواده‌هایمان صحبت کنیم. از ۲۲ آوریل منتظر هستیم ما را به بیمارستان ببرند."

در زندان نوع R متریس هم ۳ زندانی معلول در وضعیت بسیار بدی قرار دارند. سدال یلدرم ۹٨ درصد دارای معلولیت است، عبدالله تورهان از گردن به پایین فلج است و انگین آکتاش هم یک دست ندارد و به شدت نیز بیمار است. پزشکی قانونی ۵ بار گزارش داده است که آکتاش نمی‌تواند در زندان بماند اما  به بهانه‌ی آنکه احتمال فرار آکتاش وجود دارد، مانع آزادی وی می‌شوند.