تداوم اعتصاب غذای زینب جلالیان و سهیلا حجاب در زندان‌های کرمان و ورامین

اعتصاب غذای سهیلا حجاب در ٣٢مین روز همچنان ادامه دارد، مسئولان زندان قرچک ورامین از رسیدگی پزشکی به بیماری کرونای این زندانی جلوگیری کرده‌اند. اعتصاب غذای زینب جلالیان نیز در ٢٨مین روز خود ادامه دارد.

در گزارشی که از سوی شبکه حقوق بشر کوردستان منتشر شده آمده است که اعتصاب غذای سهیلا حجاب در سی و دومین روز در زندان قرچک همچنان ادامه دارد. همچنین زینب جلالیان زندانی سیاسی کورد در سلول انفرادی زندان کرمان نگهداری می‌شود.

بنابر گزارش مذکور زندانی سیاسی کورد، سهیلا حجاب، در شرایط سخت بند قرنطینه زندان قرچک بدون هرگونه حق تماس تلفنی با خانواده نگهداری می‌شود و علیرغم داشتن علائم کرونا تاکنون از رسیدگی پزشکی محروم بوده است.

از سوی دیگر زینب جلالیان، زندانی سیاسی کورد، که از تاریخ ۵ تیر در حالی که در اعتصاب غذا به سر می‌برد به صورت ناگهانی توسط ماموران امنیتی از زندان قرچک خارج شد، هم‌اکنون در سلول انفرادی زندان مرکزی کرمان به سر می‌برد. این در حالی است که هنوز دلیل انتقال این زندانی سیاسی رسما به خانواده وی اعلام نشده است و او از حق داشتن تماس و ملاقات با خانواده محروم است.

به نظر می‌رسد زینب جلالیان همچنان پس از تبعید بدون دلیل به زندان کرمان در اعتصاب غذا به سر می‌برد. وی اعتصاب غذای خود را در تاریخ ۳۱ خرداد با خواست بازگشت به زندان خوی یا انتقال به زندان اوین و همچنین رسیدگی‌های پزشکی پس از ابتلا به کرونا آغاز کرده است. ابتلای این زندانی سیاسی به کرونا پیش‌تر به تایید پزشکان متخصص بیمارستان رسیده بود.