ساریکایا: صرف هر هزینه‌ای، پیروزی از آنِ ماست

سیاستمدار کُرد مصطفی ساریکایا یکی از ١۴ فعال کردستانی است که در اعتصاب غذای استراسبورگ شرکت کرده است. ساریکایا در یادداشتی که در روزنامه ینی‌ازگور پولتیکا منتشر شده به ارزیابی این اعتصاب می‌پردازد

از ۵٢ روز پیش چهارده سیاستمدار و فعال کردستانی در شهر استراسبورگ فرانسه دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند. هدف از این اعتصاب پایان دادن به حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و آزادی وی است. یکی از شرکت کنندگان در این اعتصاب سیاستمدار مصطفی ساریکایا است.

 

ساریکایا در یادداشت خویش خاطرنشان می‌نماید، که آنان از عواقب اعتصاب و هدف‌های آن نیک آگاهند و می‌افزاید:"تا زمانی که خواسته‌هایمان محقق شوند بر مقاومت پافشاری می‌کنیم. ما نمی‌خواهیم یک بار دیگر با حصر و انزوای امرالی زندگی کنیم. این تصمیمی قطعی است. برای رسیدن به این هدف هر هزینه‌ای را به جان می‌خریم. ما نمی‌خواهیم با این شرم زندگی کنیم. شرم انسانی‌ترین احساس بشری است. ما نمی‌توانیم با این شرم زندگی کنیم، با هر هزینه‌ای دیوار حصر را فرو می‌پاشیم. ما مصریم که این دیوار را نابود کنیم. بدون شک این هدف هزینه می‌خواهد. تاریخ مبارزه و مقاومت سرتاسر هزینه و قربانی است. از اولین دستاوردها تا ثمرهای بزرگی مبارزه همگی با هزینه فراهم شده‌اند. این دستاوردها با جان، خون و رنج رفقا مهیا شده‌اند و ما نسبت به دستارودها آگاهیم."

 

ساریکایا با اشاره به اینکه مدتی مدید است که رژیم فاشیست و ستمکار در تلاش برای تغییر مباحث ساختگی برای خلق کرد هستند گفت: ما در این مقاومت خلقمان را از مباحث انحرافی دشمنان نژادپرست نجات دادیم و به موضوع حیاتی خلق خویش بازگشتیم. مسئله اصلی خلق کرد وضعیت رهبر عبدالله اوجالان و کردستان است.

 

ساریکایا افزود:" آحاد جامعه لازم است حرف و حدیث دشمنان را به کناری نهند و به مسئله آزادی خویش و موضوع آزادی رهبر آپو بپردازند. اگر توانایی موفقیت در این مورد را نشان دهیم پیروزی را رقم زده‌ایم. ما امروز در چنین مرحله‌ای هستیم. نیروی مقابل ما هم در بدترین وضعیت خویش است. به همین دلیل هار شده و دست به حمله می‌زند. در تمام عرصه‌ها به حمله دست می‌برد. اردوغان به دست و پا زدن افتاده است. اگر فشاری بیشتری بر اردوغان وارد شود می‌توان دیوار امرالی را بر سرش خراب کرد. می‌توانیم حصار امرالی را بر سر این رژیم ظالم و جانی فرو ریزیم. ما در مرحله‌ای بسیار حساس قرار داریم و پیروزی در دسترس است. اگر در مقاومت و مبارزه تلاش به خرج دهیم هیچ نیرویی نمی‌تواند مانع پیروزیمان شود. خلقمان در این رابطه تجارب بزرگی کسب کرده است. لازم است به تجارب خود ایمان داشته باشد. دستاورد و تجارب بزرگی از مقاومت وجود دارند. اگر به این تجارب توجه کنیم قطعا به پیروزی می‌رسیم. لازم است همه این را بدانیم."

 

مصطفی ساریکایا در ادامه به نمایندگی از اعتصابگران غذا در استراسبورگ از خلق کرد خواسته است تا به وظیفه تاریخی خویش در این مقطع حیاتی عمل کنند و می‌افزاید:"ما به پیروزی ایمان داریم."