سازمان اطلاعات آلمان گزارشی ویژه در مورد پ.ک.ک منتشر کرد

​​​​​​​سازمان اطلاعات آلمان بجای نظارت بیشتر بر فعالیت‌های جاسوسی دولت ترکیه در این کشور و محدود کردن نهادهای مرتبط با نازی‌ها سازمانهای دمکراتیک کردستانی را آماج حمله قرار می‌دهد

سازمان محافظت از قانون اساسی (دستگاه اطلاعات داخلی آلمان) گزارشی در مورد پ.ک.ک منتشر کرد و اعلام نمود، باید فشار بر کردها ادامه یابد. این در حالیست که در هر چهارگوشه‌ی جهان علیه حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان اعتصاب غذا و راهپیمایی در حال انجام است.

 

این گزارش در راستای استراتژی ممنوعیت مبارزات آزادیخواهانه ی خلق کرد آماده شده است. هرچند پ.ک.ک در آلمان هیچ کار و فعالیتی انجام نمی‌دهد، اما در این گزارش آمده است:"پ.ک.ک قدرتمندترین سازمان در میان سازمانهای خارجی تندرو غیر اسلامی در آلمان است."

 

دستگاه اطلاعاتی آلمان که مرکز آن در شهر کلن واقع شده است، گزارش را با این سرتیترها منتشر کرده است:"پشت پرده‌ی جنگ کردها"، "بنیانگذاری، ایدئولوژی و اهداف پ.ک.ک"، "پ.ک.ک در آلمان و اروپا"، "ممنوعیت سازمانها"،" رهبری در اروپا"، "کارهای رسانه‌ای"، "استفاده از اینترنت"، "اقدامات برای افکار عمومی"، "ارتباط میان پ.ک.ک و گروههای چپ رادیکال"، "لابی گری"، "حمایت و داراییها".

 

در این گزارش که ۴۱صفحه می‌باشد، به صورت گسترده در مورد آن سازمانهایی سخن به میان آمده است که به اتهام "ارتباط با پ.ک.ک" ممنوع و منحل شده‌اند.

 

در آن آمده است، علی‌رغم ممنوعیتهای اعمال شده در مورد پ.ک.ک این سازمان در مدت ۱۰ سال توانسته است در آلمان نیروی خود را افزایش دهد. همچنین تاکید شده است که موضوع اصلی راهپیمایهای پ.ک.ک وضعیت اوجالان و حملات دولت ترکیه علیه کردها است.

 

"رسانه‌های کردی را هدف قرار داد"

علی‌رغم آنکه طی سالهای گذشته هیچ اتفاق خشونت‌باری رخ نداده است، اما دستگاه اطلاعاتی آلمان علیه پ.ک.ک به تبلیغ پرداخته و پ.ک.ک را به خشونت طلبی متهم کرده است. در این گزارش از لحن رژیم نژادپرست ترکیه استفاده شده است و سازمانهای کردی رسمی که در آلمان فعال هستند، هدف قرار داده شده‌اند. همچنین در این گزارش آمده است که پ.ک.ک از ابزار رسانه‌ای بسیار استفاده می‌کند و در این گزارش گفته شده که روزنامه‌ی ینی ازگور پولتیکا توسط پ.ک.ک منتشر می‌شود.

 

در مورد کانال کردی استرک تی‌وی که از نروژ پخش می‌شود آمده است؛"برای پ.ک.ک تبلیغ می‌کند".

 

در مورد خبرگزاری فرات که مرکز آن در هلند قرار دارد آمده است؛"در راستای سیاست خبررسانی و اطلاع رسانی پ.ک.ک " با مجموعه‌ای از گزارشگران در ترکیه، عراق، ایران، سوریه و کشورهای اروپایی کار می‌کند. همچنین گفته شده که این خبرگزاری به زبانهای کردی، ترکی، انگلیسی، آلمانی، روسی، اسپانیایی، عربی و فارسی خبررسانی می‌کند.

 

"همبستگی آلمان‌ها با کردها، دستگاه اطلاعاتی آلمان را نگران کرده است"

در این گزارش ۱۵ فوریه، ۲۱ مارس، ۴ آوریل، ۱۵ آگوست، فستیوال ماه سپتامبر، ۹ دسامبر، ۲۲ ژانویه و ۲۷ ژانویه را به عنوان "روزشمار سالانه‌ی پ.ک.ک" اعلام کرده است. همچنین نیروها و احزاب چپ هدف قرار گرفته‌اند.

 

مشخص است که تلاشهای حزب چپ برای حمایت از کردها سبب نگرانی دستگاه اطلاعاتی آلمان شده است. در گزارش آمده است که پ.ک.ک تلاش می‌کند توسط حزب چپ که در پارلمان فدرال دارای فراکسیون است، سیاستهای خود را منتشر کند.

 

در بخش نتیجه‌گیری گزارش آمده است، "پ.ک.ک در ترکیه کار تروریستی انجام می‌دهد(!) و به دلیل ممنوعیت پ.ک.ک در آلمان، در کشور و مناطق آلمان توسط دستگاه اطلاعاتی آلمان دستور داده شده که آنرا تحت نظر بگیرند."

 

آیا گزارش سازمان اطلاعات آلمان را مستشاران میت ترکیه نوشته‌اند؟!

هانس گئورگ ماسن رئیس دایره محافظت از قانون اساسی پس از آنکه در مورد تصاویر حملات نژادپرستانه ی شهر شیمنیتس گفته بود"ممکن است این تصاویر ساختگی باشند" از کارش برکنار شده بود و توماس هالدنفانگ جانشین او شده بود. سینان سلن و میخائیل نیمایر نیز جانشین هالدنفانگ شده بودند. جالب توجه است که سینان سلن پس از آنکه دست به همکاری گسترده با رژیم اردوغان زد به این سمت نائل شد.

 

سلن که نقش عمده‌ای در دیدارهای میان ترکیه و آلمان از سال ٢٠١۵ برعهده داشته است در ماه ژانویه ٢٠١۶ پس از دیدار مستشاران آ.ک.پ و حکومت مرکل به عنوان نماینده ویژه آلمان در مکانیزم "مبارزه مشترک با ترور" منصوب شد. این مکانیزم با مشارکت دو حکومت آ.ک.پ و مرکل سیاست دشمنی با جنبش آزادیخواهی کردستان و جریان‌های چپگرا را در پیش گرفته‌اند.