سازمان ملل از نقض حقوق بشر از سوی دولت ترکیه انتقاد کرد

زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اظهار نمود که رژیم ترکیه سازمان‌ها، نهادها و افرادی را که در مسئله کردها فعالیت می‌کنند هدف قرار می‌دهد

زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اظهار نمود که رژیم ترکیه سازمان‌ها، نهادها و افرادی را که در مسئله کردها فعالیت می‌کنند هدف قرار می‌دهد

 

نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در شهر ژنو سوییس آغاز شد. این نشست‌ها تا ٢٩ سپتامبر/٧ مهرماه ادامه خواهند یافت.

 

در نشست امروز گزارش سالانه از سوی زید رعد الحسین قرائت شد. کمیسر حقوق بشر سازمان ملل در آغاز سخنان خود گفت:"احتمال حملات تروریستی وجود دارد و دولتها هم توانایی مقابله با حملات را دارند اما نباید این امر به سرکوب و فشار [بر جامعه] منجر شود."

 

"بحران شدید انسانی در سوریه وجود دارد"

 

در نشست شورای عالی حقوق بشر گزارشهای مربوط به کشورهای سوریه، عراق، اسرائیل، ایران، ونزوئلا، ایالات متحده آمریکا و ترکیه قرائت شدند. در گزارش مربوط به سوریه تصریح شده بود که سال ٢٠١٧ بسیاری از شهروندان سوری از جمله کودکان در حملات هوایی و زمینی جان خود را از دست دادە‌اند.

 

وضعیت حقوق بشر در ترکیه

 

الحسین در گزارش مربوط به ترکیه گفت:"آزادی فکر و اندیشه در ترکیه تحت فشار شدیدی قرار داد و بسیاری از روزنامه‌نگاران، استادان دانشگاهها، وکلای حقوق بشرو نمایندگان نهادهای اجتماعی دستگیر شده و یا در بازداشت بسر می‌برند. الحسین خاطرنشان کرد که رژیم ترکیه افرادی را که به مسائل مربوط به کردها می‌پردازند هدف قرار می‌دهد و از بازداشت ١٠ تن از وکلا با ادعای همکاری با سازمان تروریستی مسلح نام برد. الحسین در ادامه از انتشار گزارش مشروحی در رابطه با وضعیت حقوق بشر در رابطه با ترکیه خبر داد.

 

گزارشی فوری منتشر می‌شود

الحسین از رژیم ترکیه خواست تا به سرکوب شهروندان پایان دهد. ایشان در ادامه از انتشار گزارشی فوری در رابطه با تشدید فشارها از سوی رژیم ترکیه خبر داد. به گفته الحسین این گزارش از سوی نمایندگی سازمان حقوق بشر در ترکیه تهیه شده است.