ساکنان عفرین در شهبا زندگی تازه‌ای را از سرمی‌گیرند

رژیم غاصبگر ترکیه و گروهک‌های تبهکار وی ساکنان عفرین را آواره منطقه شهبا کردند. خلق مظلوم عفرین در تلاش است تا دور تازه‌ای از زندگی را در شهبا از سرگیرد

رژیم غاصبگر ترکیه و گروهک‌های تبهکار وی ساکنان عفرین را آواره منطقه شهبا کردند. خلق مظلوم عفرین در تلاش است تا دور تازه‌ای از زندگی را در شهبا از سرگیرد

 

پس از حمله به عفرین از سوی دولت تروریستی ترک و تبهکاران القاعده، داعش و النصره با هدف نابودی کردها صدها هزار نفر از ساکنان عفرین را وادار به کوچ به منطقه شهبا کرد. مسئولان عفرین و شهبا تمام ظرفیت‌های موجود را برای تأمین نیازهای آوارگان بکار می‌گیرند. دهها هزار عفرینی بدون سرپناه و یا در میان خانه‌های مین‌گذاری شده‌ای که داعش حین جنگ داخلی سوریه در این منطقه کار گذاشته است مجبور به ادامه زندگی هستند. آوارگان عفرین بشدت به مواد غذایی، دارو و نیازهای اولیه نیازمندند.

از کوبانی و جزیره کاروان‌های کمک‌رسانی برای خلق عفرین ارسال می‌شوند. اما مانع‌تراشی‌های رژیم سوریه رسیدن کاروان کمک‌های انسانی را با تأخیر مواجه کرده است. یک هفته پیش کاروان بزرگی از کمک‌های مناطق کوبانی و جزیره براه افتاده بود اما تنها بخش کوچکی از آن به شهبا رسید. راننده‌های کامیون‌ها اعلام کردند که عناصر وابسته به رژیم سوریه چندین روز مانع حرکت آنان شدند و بار کامیون‌ها را تخلیه و کنترل کرده‌اند.

 

مجالس و کمون‌های عفرین وشهبا کمک‌های ارسالی را به خلق می‌رسانند. کمک‌ها در حد نیاز آوارگان نیست. نوری هفتار یکی از عفرینی‌هایی که مجبور به ترک شهر خود شد و اکنون در کمون‌ها به کمک‌رسانی به نیازمندان می‌پردازد می‌گوید؛"خلقی که مجبور به کوچ شده‌اند در انتظار تأمین نیازهای اولیه هستند."

 

مصطفی محمود راننده یکی از کامیون‌های حامل کمک‌ها پس از روزها به منطقه شهبا رسیده است. او از مانع تراشی رژیم سوریه در حین انتقال محموله‌ها سخن گفت. وی افزود "یک هفته کامیون من را متوقف کردند و تمام بار را تخلیه نمودند. رژیم سوریه به بهانه کنترل بارها اجازه انتقال سریع نیازهای مردم مظلوم عفرین را نمی‌دهند."

 

ابو شورش مصطفی هم به کار کمک‌رسانی به نیازمندانی می‌پردازد که در حین حمله تبهکاران دولت ترک مجبور به کوچ از عفرین شدند. ابوشورش می‌گوید:"ظلم و ستم فراوانی بر ما کردند. با خلق خود مجبور شدیم به اینجا کوچ کنیم. وضعیت زندگی در کوچ را می‌توانید ببینید. به امید خدا گام به گام خاک عفرین را از لوث تبهکاران دولت ترک پاکسازی می‌کنیم."