ستاد مرکزی آمریکا: ایران حمله موشکی نافرجامی علیه یک پهپاد آمریکا انجام داد

ستاد مرکزی نیروی آمریکا در غرب آسیا؛ سنتکام، تایید کرد که ایران در روز پنجشنبه هفته گذشته یک موشک زمین به هوا را به سوی یک پهپاد آمریکایی مدل ام‌کیو ۹ شلیک کرد ولی این پرتاب ناموفق بوده است.

   ستاد مرکزی نیروی آمریکا در غرب آسیا؛ سنتکام همزمان با اعلام بیانیەای مبنی  بر عاملیت ایران در خصوص حمله‌ی تروریستی به دو نفتکش بین‌المللی در دریای عمان، تایید کرد که ایران در روز پنجشنبه هفته گذشته یک موشک زمین به هوا را به سوی یک پهپاد آمریکایی مدل ام‌کیو ۹ شلیک کرد ولی این پرتاب ناموفق بوده است.

  یک مقام آمریکایی روز شنبه در گفتوگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان خبر داده بود که این موشک از سوی نیروهای ایرانی شلیک شده است. او گفته بود موشک به هدف نخورد و در دریا سقوط کرد.

   ستاد مرکزی نیروی آمریکا در غرب آسیا- سنتکام با اعلام بیانیەای با تایید مجدد دخالت مستقیم ایران در حمله به دو نفتکش در دریای عمان اطلاعات جدیدی در این رابطه را منتشر کرد.

   در این اعلامیه سنتکام آمده است که سپاه تروریستی پاسداران رژیم ایران با چسباندن یک مین مغناطیسی که زمان انفجار آن با ساعت و دقیقه مشخص شده است در این حمله تروریستی نقش مستقیم داشته است.

  این بیانیه همچنین نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیز در نجات ملوانان کشتیها و انتقال آنان به بندر جاسک نوع فریب افکار عمومی خوانده است.

  سنتکام در این رابطه نوشته است که خدمه‌ی این کشتی آسیب دیده توسط قایق موتوری هیوندای دوبی نجات یافته اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میانه‌ی راه از قایق دوبی خواسته است که خدمه‌ی کشتی را تحویل قایق سپاه بدهد و مأموران دوبی نیز این درخواست را قبول کرده‌اند. 

  همزمان با انکار ایران مبنی بر دست داشتن در این حملات تروریستی، وزیر خارجه آمریکا نیز اظهار داشته است که در حال پیگیری این مساله بوده و در تلاش است تا مقامات اروپایی و کشورهای آسیایی بر نقش ایران در حملات به نفتکش‌ها و لزوم اتحاد در برابر آن تاکید کنند.

  مایک پمپو در مصاحبه روز یک‌شنبه خود با شبکەهای فاکس و سی‌بی‌اس گفته است که دولت او مجموعه‌ای از کشورها را که منافع حیاتی در باز بودن آن آبراه دارند را گرد می‌آورد تا به آمریکا  کمک کنند. انگلستان نیز با اعلام افزایش نیروهای خود در منطقه خلیج اظهار داشته است که  دلیلی ندارد در ارزیابی متحد خود، ایالات متحده تردیدی داشته باشد.

  هر یک از کشورهای عربستان سعودی، اسرائیل، امارات متحده عربی نیز ایران را مسئول این حملات دانستەاند.  اما آلمان در این رابطه با ناکافی قلمداد نمودن ویدیوی منتشر شده از سوی پنتاگون مبنی بر جدا کردن مین مغناطیسی از بدنه یک کشتی آسیب دیده آن را دلیلی ناکافی برای متهم نمودن ایران عنوان کرده است.