سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: حدود ۷ هزار نفر بازداشت شده‌اند

در مواردی نیروهای رژیم در یک خانه چندین فرزند خانواده را شبانه ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

سيدحسين نقوی حسينی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در اظهاراتی پيش از برگزاری نشست مشترك دو كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس و شوراها و امور داخلی كشور در روز دوشنبه  ۴ آذرماه، آمار بازداشتی‌های اعتراضات اخیر در ایران را حدود ۷ هزار نفر اعلام كرد.

وی همچنین اعلام تعداد دقيق بازداشتی‌ها را به اظهارنظر مقامات رسمی موكول كرده است.

نقوی حسینی در حالی آمار بازداشتی‌ها را ۷ هزار نفر اعلام می‌کند که فعالین و مردم ایران تعداد بازداشتی‌ها را بسیار بیشتر از این آمار می‌دانند.

طی چند روز گذشته نیروهای امنیتی رژیم اقدام به بازداشت تعداد کثیری از شهروندان نموده‌اند که در میان آنها تعداد زیادی کودک زیر ۱۵ سال نیز وجود دارد.

به گفته‌ی شهروندان روژهلاتی در شهرهای مختلف روژهلات نیروهای رژیم به صورت شبانه به منازل مردم حمله کرده و اقدام به بازداشت جوانان و حتی تعداد زیادی کودکان زیر ۱۵ سال و دانش آموزان نموده‌اند.

در مواردی نیروهای رژیم در یک خانه چندین فرزند خانواده را شبانه ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

در شهر مریوان روژهلات کوردستان به گفته‌ی منابعی که در میان نیروهای اطلاعاتی رژیم نفوذ دارند، بازداشتیها و کودکان را شبها در فضای باز قرار داده و آنها را مجبور به در آوردن لباسهایشان نموده و سپس با آب پاش در دمای بسیار پایین و هوای سرد روژهلات که گاهی دما به زیر صفر هم می‌رسد، خیس کرده و ساعتها در همان حال نگه داشتنه‌اند.

خانواده‌های بازداشتی‌ها بسیار نگران وضعیت فرزندان خود هستند و روزها و ساعتها در مقابل زندانها و مکانهای امنیتی رژیم منتظر می‌مانند تا شاید خبری بدست بیاورند.

در چنین شرایطی که مسئولین نظام همگی به صورت متفق القول خواستار اشد مجازات برای دستگیرشدگان هستند، مشخص نیست با آنها چگونه رفتار شده و چه احکامی برایشان صادر خواهد شد.