"سرکوب پایان راه نیست، مقاومت زندگیست"؛ برگزاری روز دانشجو به رغم جو شدید امنیتی

امروز ۱۶ آذر هم زمان با روز دانشجو تعدادی از دانشگاهها شاهد تجمعات اعتراضی دانشجویان بود.

دانشجویان امروز در دانشگاههای تهران، امیر کبیر، پلی تکنیک، علامه طباطبایی، دانشگاه هنر تهران و همچنین دانشگاه چمران اهواز و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل .. تجمع کرده و با سر دادن شعار و بلند کردن پلاکارد دست به اعتراض زدند.

دانشجویان دانشگاه تهران با سردادن شعار و برافراشتن پلاکارد به سرکوب شهروندان معترض، دانشجویان و کارگران اعتراض کردند و شعارهایی از جمله، "سرکوب پایان راه نیست، مقاومت زندگیست"، "اساتید اساتید حرف بزنید نترسید"، "خیابان ها خونی شد آزادی قربانی شد"، "ایران، لبنان، فرانسه، سرکوب و غارت بسه"، "جواب ما تفنگ نیست، این همه کشته کم نیست"، "فقر، کشتار، گرانی، مردم شدند قربانی"، "دانشجو، کارگر، معلم، اتحاد، اتحاد"، "ایستاده ایم در سنگر، دانشجو و کارگر"، "تبعیض جنسیتی محکوم است، محکوم است"، "بیکاری، بیکاری، حجاب زن اجباری" را سر دادند.

اعتراضات در حالی در دانشگاهها برگزار شد که ابراهیم رئیسی رئیس قوه‌ی قضاییه در یکی از دانشگاههای تهران حاضر شد و به مناسبت روز دانشجو به سخنرانی پرداخت.

اما عدم حضور روحانی در هیچ کدام از دانشگاهها برای مراسم روز دانشجو سبب انتقادات بسیار شد. احتمالا عدم حضور روحانی به دلیل سرکوب خونین معترضان آبان ماه است که وی و دولتش به شدت از سرکوبها حمایت کردند و همین امر خشم بسیاری را علیه وی برانگیخته است.