سزای تمللی: قیمهای حکومت را اخراج خواهیم کرد

​​​​​​​سزای تمللی ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها خواهان حضور مردم در صندوق‌های رای شده و گفت: بدون هیچ تردیدی پیروز خواهیم شد. انتخابات محلی در شمال کردستان و ترکیه چند روز دیگر برگزار می‌شود.

ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها، سزای تمللی در ارتباط با وضعیت امور مربوط به انتخابات سخن گفته و از مردم خواست تا در پای صندوق‌های رای حضور یابند.

 

چند روز به انتخابات مانده است. خصوصا در مناطقی که قیمهای حکومتی به صورت انتصابی حضور دارند وضهیت حزب دمکراتیک خلق‌ها چگونه است؟

در کارزار انتخاباتیمان هم در مناطقی که قیم‌ها منصوب شده‌اند و هم نیز در مناطق دیگر، مشاهده شد که خلق‌ما از روحیه و اراده‌ی بالایی برخوردار است. خلقمان با عزمی راسخ خود را برای این انتخابات اماده می‌کند. زیرادر مقابله با انزوا، در مقابل به اسارت گرفتن عشق خود ناراحت و در خشم است. این خلق خشم و ناراحتی خود را از ضعیت موجود به رای تبدیل می‌کند.

 

وزیر کشور سویلو  هر روز تهدیدهای خود را تکرار می‌کند، اخیرا گفته است که اعضای شورای شهر را اخراج خواهد کرد. درباره‌ی این اظهارات چه نظری دارید؟

حاکمیت، هیات وزرا و خصوصا وزیر کشور، در مقابله با عزم نستوه خلق چنین تهدیهایی را دامن می‌زند. فشار و سرکوب روزانه افزایش می‌یابد. هر چه بادا باد، نمی‌توانند دستاوردی داشته باشند. همانند ٢۴ ژوئن ما در پای صندوق‌ها حضور خواهیم یافت. همانگونه که خلقمان ٢۴ ژوئن توانست با حضور در پای صندوقها حد نصاب را بگذراند، امروز شهرداری‌ها را نیز حتما پس خواهد گرفت.

 

استراتژی حزب دمکراتیک خلق‌ها بسیار مهم است. برای صیانت و پشتیبانی از صندوق‌ها چه سخنی با رای دهندگان حزب  دمکراتیک خلق‌ها دارید؟

استراتژی ما در این انتخابات بسیار مهم و برنده است. آلترناتیو مهمی برای دمکراسی به ترکیه ارائه کرده است. نیروهای دمکراسی، رنان، جوانان، کارگران، همگی حول این آلترناتیو گردهم آمده‌اند. همانگونه که قیمهای دولتی را اخراج خواهیم کرد در تمامی مناطق ترکیه نیز ما بلوک‌های فاشیستی آ.ک.پ/ م.ه.پ را تضعیف خواهیم کرد. از همین رو بسیار حایز اهمیت است که همه در پای صندوقها حضور به هم رسانند. از سوی دیگر، در تمهیداتی که برای امنیت صندوق‌ها انجام شده است، حزب ما در ردیف اول قرار دارد. مسئولان ما در انتخابات، در مدارس مشخص شده‌اند، تلاشهای ما برای تعیین ناظران صندوق‌ها نیز به اتمام رسیده‌اند. می‌توانم بگویم که ما به اهداف خود دست یافته‌ایم. در این رابطه ما از دیگر احزب اپوزیسیون نیز درخواست نموده‌ایم. بسیار مهم است که از صندوقهای رای صیانت نماییم، خصوصا در کردستان. ما در هر منطقه‌ای رای داده و از صندوقها و آرای خود نیز صیانت می‌کنیم.