سهیل عربی زندانی عقیدتی وصیتنامه خود را از زندان منتشر کرد

زندانی عقیدتی سهیل عربی که به اتهام "توهین به مقدسات" در سال ۱۳۹۲ توسط سپاه پاسداران بازداشت شد، امروز در ۸مین روز اعتصاب غذای خشک خود به‌سر می‌برد. این زندانی عقیدتی که به ‌علت مجازات ناعادلانه و عدم رسیدگی به‌ پرونده‌اش اعتصاب غذای خشک

زندانی عقیدتی سهیل عربی که به اتهام "توهین به مقدسات" در سال ۱۳۹۲ توسط سپاه پاسداران بازداشت شد، امروز در ۸مین روز اعتصاب غذای خشک خود به‌سر می‌برد. این زندانی عقیدتی که به ‌علت مجازات ناعادلانه و عدم رسیدگی به‌ پرونده‌اش اعتصاب غذای خشک خود را اعلام و همزمان وصیتنامه خود را منتشر کرده است. متن وصیتنامه سهیل عربی بدین شرح است:

 

 

بدرود زندگی؛ نسترنم باور کن هر آنچه لازم بود را انجام دادم که بازگردم و زندگی‌مان را از نو بسازیم اما ....

 

به روژانا بگو پدر به جرم اندیشیدن و روشنگری جان سپرد عاشقتان بودم اکنون که وصیت‌نامه می‌نویسم و ثروتی برای بخشیدن ندارم از رویتان شرمسارم. مرا ببخشید که تنهایتان می‌گذارم. ۱۳۸۸ روز محبوس بودم به‌خصوص این ۸ روز آخر بسیار دشوار بود اما شب‌های طاقت فرسا را به این امید به روز رسانده‌ام که وجدان قاضی‌ها و بازجو‌ها بیدار شود که اگر بیدار می‌شد مرا تبرئه می‌کردند و خلافکارها و مجرمین واقعی را به زندان می‌انداختند و می‌گذاشتند دوباره در کنار هم زندگی کنیم؛ برای روژانا قصه بگویم و تو را در آغوش بگیرم.

 

دیگر تحمل این همه ظلم را ندارم از این تنها جنگیدن و فریاد زدن خسته شدم هیچکس نیست که مرا یاری دهد تا فریادی بر سر ظالمین شویم سهیلی که در قفس باشد و نتواند کار کند با یک مرده تفاوتی ندارد من رفتم اما شک ندارم روزی از شر ظالمین رها می‌شویم. پرونده مرا می‌خوانید و ایمان می‌آورید که حتی یک روز زندان بودن حق من نبود. روزی فرا می‌رسد که قضات و با بازجوهای خود فروخته محاکمه می‌شوند و سرزمین‌مان دیگر توسط پیشانی‌های ریا کار اداره نمی‌شوند.

 

خطاب به مسئولین:

اکنون در یک قدمی مرگ هستم قند ۵۰، فشار ۵ روی ۶، وزن ۶۶، خونریزی معده و... .  به خواسته‌های قانونی‌ام توجهی نکردید؛ دستکم آخرین خواسته‌ام را که برای پس از مرگ است انجام دهید. مرا در بند ۳۵۰ اوین اتاق یک دفن کنید بزودی اینجا تبدیل به موزه خواهد شد و روژاناها با افتخار از ما یاد خواهند کرد.

 

خطاب به آن‌ها که دوستشان دارم: در سالمرگم اشک نریزید ترانه اریتپیانرا به یادم گوش دهید، هرگز اجازه ندهید شخص دیگر را به جرم داشتن عقاید متفاوت شکنجه دهند...

سهیل عربی

۷ مهرماه ۱۳۹۶

زندان اوین