سیاست‌های آ.ک.پ در خاورمیانه با شکست مواجه شدند

روئسای سندیکاهای کسک و اتحادیه معماران و مهندسین ترک کودتای سیاسی رژیم ترکیه علیه شهرداری‌های کردستان را محکوم کردند و بر حمایت خویش از خلق کرد در مبارزه علیه فاشیسم تأکید نمودند

   محمد بوزگیک دبیر کل کنفدراسیون سندیکاهای کارگران عمومی-کسک و امین کوراماز رییس اتحادیه معماران و مهندسین ترک-ت.م.م.اُ.ب غصب سه شهرداری کلانشهرهای آمد، مردین و وان را کودتای سیاسی رژیم ترکیه بر علیه حزب دمکراتیک خلق‌ها خواندند.

   بوزگیک یادآور شد که مقطع کنونی مرحله غصب سیاسی است و افزود:"به نمایندگی از کسک می‌خواهم بگویم؛ ما هیچگاه زیر بار غصب شهرداری‌های سه کلانشهر از سوی قیم‌ها نخواهیم رفت. باید این وضعیت را کودتا علیه اراده خلق به شمار آورد. برکناری بدون محاکمه، بدون تحقیق و بدون روند دادرسی روئسای مشترک شهرداری که با ۶٠ تا ٧٠ درصد آرای مردمی به شیوه‌ای دمکراتیک برگزیده شده بودند عملی ضددمکراتیک است. این تنها به معنی غصب اراده خلق است."

   بوزگیک تهدید نیروهای مخالف و سیاستمداران دمکراتیک از سوی رژیم حاکم را تجدید قوای رژیم اتوریتر خواند و اعلام کرد که رژیم دو هدف را پی می‌گیرد، "سیاست‌های نئوعثمانیگری آ.ک.پ تمامی سیاست‌های آنان در سوریه را با شکست کامل مواجه کرد، به ویژه اگر به نگاهی به مبحث منطقه امن و وضعیت ادلب داشته باشیم تحت فشار قرار گرفتن ترکیه در خاورمیانه را شاهد خواهیم بود. آنانکه در سیاست‌های بین‌المللی خود تحت فشار قرار گرفته باشند وارد بحرانی سیاسی و اقتصادی می‌شوند و توانایی اداره امور را از دست می‌دهند. به همین دلیل هر چه بیشتر کردها و دیگر نیروهای مخالف را هدف حمله قرار می‌دهند، برای منفعل گرداندن ه.د.پ کار می‌کنند، روند امور را از معنا تهی و شهرداری‌ها را غصب می‌کنند. باید بدون اتلاف وقت شهرداری‌ها را به منتخبان خلق برگردانند و به اراده خلق احترام بگذارند."

   محمد بوزگیک در ادامه خاطرنشان کرد که موضع آنان همچون گذشته حمایت بدون قید و شرط از دمکراسی و آشتی خواهد بود و در کنار روئسای مشترک شهرداری‌ و سیاستمداران آمد و دیگر شهرهای کردستان جای می‌گیرند.

   امین کوراماز دبیر کل اتحادیه معماران و مهندسین ترک نیز غصب شهرداری‌ها از سوی گماشتگان دولت ترکیه را کودتا علیه اراده خلق نامید و افزود:"شهرداران به شیوه‌ای دمکراتیک و در انتخابات برگزیده شدند. برکناری آنان پس از چهار ماه از سمت خویش حمله به ارزشهای دمکراسیست."

   کوراماز مخالفت خود با سیاست‌های فاشیستی در آمد، مردین و وان را یادآور شد و اظهار کرد:"ما این رفتار نژادپرستانه را محکوم می‌کنیم. ما از مبارزه خلق‌های آمد، وان و مردین برای صیانت از شهرداران برگزیده خویش حمایت می‌کنیم."

   کورماز خاطرنشان کرد که آینده ترکیه را نه رژیمی زورگو بلکه سیستمی دمکراتیک رقم خواهد زد و افزود:"اتحادیه معماران و مهندسین ترک و تمام طیف‌های دمکراتیک باید در برابر نژادپرستی به مبارزه برخیزند. ما حمایت و همبستگی خود را با خلق آمد و روئسای مشترک شهرداری آمد اعلام می‌کنیم."