شروع دور جدید تهدیدهای آمریکا و ایران علیه یکدیگر

  در آستانه ٣ نشست مهم کشورهای عربی در ارتباط با تنش سازیهای ایران در منطقه، شامگاه گذشته جان بولتون وارد امارات متحده عربی شد. بولتون در بدو ورود خود به امارات متحده عربی گفت ایران بدون هیچ تردیدی در انفجار کشتیهای کشورهای عربی در فجیره دست داشته است.

  در آستانه ٣ نشست مهم کشورهای عربی در ارتباط با تنش سازیهای ایران در منطقه، شامگاه گذشته جان بولتون وارد امارات متحده عربی شد. بولتون در بدو ورود خود به امارات متحده عربی گفت ایران بدون هیچ تردیدی در انفجار کشتیهای کشورهای عربی در فجیره دست داشته است. از همین رو ما با متحدانمان در منطقه به منظور پاسخ دادن به اقدامات ایران و گروههای نیاتی این کشور مشورتهای لازم را انجام می‌دهیم.

  بولتون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با تهدید ایران مبنی بر خروج از برجام و کاستن از تعهدات خود در این پیمان گفت دلیلی ندارد رژیم ایران از توافق هسته‌ای خارج شود مگر اینکه بخواهد زمان رسیدن به سلاح اتمی را کوتاه کند.

  همزمان با سفر جان بولتون به امارات متحده عربی، وزارت امورخارجه آمریکا نیز روز گذشته اعلام نمود در صورتیکه طرف ایرانی شروط ١٢ گانه مایک پمپو را برای مذاکره جدی بگیرد این کشور آماده مذاکره با ایران خواهد بود و تا زمانیکه امریکا به اهداف خود دست نیابد ایالات متحده آمریکا  سیاست فشار حداکثری خود علیه ایران را ادامه خواهد داد.

  در واکنش به این سخنان عباس موسوی سخنگوی جدید وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد این کشور بنای مذاکره با آمریکا را ندارد. این سخنگوی جدید وزارت امور خارجه ایران در اشاره به سخنان سه روز قبل ترامپ مبنی بر اینکه به دنبال تغییر نظام ایران نیست گفت: جمهوری اسلامی چندان به سخنان و لفاظی‌ها توجه ندارد. مهم این است که تغییر لحن به تغییر رویکرد و رفتار منجر شود. ما براساس آنچه مشاهده می‌کنیم و آثاری که بر ما و منطقه مترتب است، تصمیم‌گیری‌ می‌کنیم. سردرگمی در دولت آمریکا مشاهده هم می‌شود ولی تغییر رویکرد برای ما اهمیت دارد. موسوی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با شروط ١٢ گانه پمپو نیز اظهار داشت شروط ١٢ گانه پمپئو قابل اجرا نبوده و نه ما و نه هیچ کشور مستقل دیگری آن را نمی‌پذیرد. امیدواریم کار به جایی نرسد که ایران اقدام به کاهش ارائه خدمات به پناهندگان و همچنین در بحث مبارزه با مواد مخدر کند.