شناسایی و بازداشت شبکه مخفی تبهکاران و عاملان حمله تروریستی قامشلو

نیروهای امنیت داخلی شمال و شرق سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از تحقیقات لازم در گوشی‌های تلفن عاملان حمله تروریستی روز دوشنبه به قامشلو معلوم شد که دستور این حمله از ترکیه داده شده است.

نیروهای امنیت داخلی شمال و شرق سوریه بیانیه‌ای کتبی منتشر کرده و اعلام کرد که عاملان حمله انفجاری روز دوشنبه در قامشلو را دستگیر کرده است. در بیانیه آمده است که دستور انجام این حمله از سوی شخصی در ترکیه صادر شده است.

نیروهای امنیت داخلی در این بیانیه می‌گوید:

"نیروهای ما در شهر قامشلو جزئیات واقعه‌ی تروریستی ١١ نوامبر در شهر قامشلو را آشکار کردند.

پس از کنترل و بازبینی دوربین‌های مدار بسته نیروهای ما اعضای یک شبکه تروریستی را که به این حمله مرتبط بودند شناسایی کردند. نیمه شب ١٢ نوامبر نیروهایمان در عملیاتی غافلگیرکننده فردی به نام احمد جاسم المصطفی که عامل حمله بود و اعضای دیگر این شبکه را دستگیر شدند.

 در تحقیقات اولیه و پس از کنترل وسایل تکنیکی که آنها قبل و بعد از واقعه مورد استفاده قرار داده‌اند آشکار شد که اعضای این شبکه دستورات خود را از شخصی ساکن در ترکیه دریافت می‌کنند. همچنین مدارکی در مورد این فرد بدست آمده است.

روز دوشنبه (١١ نوامبر) خودرو بمبگذاری شده‌‌ای در مقابل کافه الشمو واقع در دوراهی متین و دو موتورسیکلت بمبگذاری شده در مقابل کلیسای کلدانی‌ها در شهر قامشلو منفجر شدند. در نتیجه این حملات ۵ غیرنظامی شهید و ٢۶ نفر زخمی شدند که چهار نفر آنان عضو نیروهای ما می‌باشند.

ما به عنوان نیروهای امنیت داخلی شمال و شرق سوریه تأ‌کید می‌کنیم همچنانکه تروریست‌ها امنیت مناطق ما را با کمک دولتهای حامی تروریسم هدف حمله قرار داده‌اند و بخش‌های از خاک ما را اشغال می‌کنند، تصریح می‌کنیم که نیروهایمان به وظایف خویش عمل خواهند کرد و با تمام راهکارها از خاک و خلق خود در برابر هرگونه اقدام تروریستی محافظت می‌کنند."