شهری از چادر برای شهروندان عفرین در کانتون شهبا برپا می‌شود

صدها هزار شهروند عفرینی، پس از حمله‌ی اشغالگرانه‌ی ارتش ترکیه و تبهکاران القاعده و داعش علیه عفرین، به کانتون شهبا روی آورده‌اند و قصد دارند تا در این منطقه شهری از چادر بسازند

صدها هزار شهروند عفرینی، پس از حمله‌ی اشغالگرانه‌ی ارتش ترکیه و تبهکاران القاعده و داعش علیه عفرین، به کانتون شهبا روی آورده‌اند و قصد دارند تا در این منطقه شهری از چادر بسازند

 

شهروندان عفرینی که به ناچار به کانتون شهبای روی آورده‌اند، در وضعیت بسیار سختی مرحله‌ی دوم "مقاومت تاریخی عفرین" را تداوم می‌بخشند و اکنون در خانه‌های مین‌گذاری شده، حیاط خانه‌ها و یا در داخل خودروها و در شرایط سختی زندگی را می‌گذرانند.

پس از اینکه ارتش ترکیه و تبهکارانش با هدف قتل‌عام خلق کُرد به عفرین حمله کردند، صدها هزار شهروند عفرینی مجبور شدند که تنها با لباسی که در تن داشتند، به سوی منطقه‌ی شهبا کوچ کنند. تبهکاران ارتش ترکیه نیز اموال و کارگاه‌های مردم عفرین را به تاراج برده‌اند.

 

با وجود تمام این موارد، خلق عفرین باری دیگر سعی دارند که خود را سازماندهی نمایند و به مقاومت خود ادامه دهند.

 

مسئولان کانتون شهبا و عفرین برای تامین نیازهای خلق عفرین در تلاشی بی‌وقفه هستند. با امکانات کمی که در دست دارند، در مرز میان روستاهای فافینن و وحشیه‌ی کانتون شهبا مشغول برپاداشتن چادرهایی برای شهروندان عفرین هستند.

 

عارف امین یکی از شهروندان عفرینی ضمن اشاره به اینکه به دلیل حملات اشغالگرانه‌ی ارتش ترکیه، از عفرین به منطقه‌ی شهبا آمده است، می‌گوید :"تاکنون بجز از مناطق جزیر، فرات و کانتون شهبا، از سوی هیچ ارگان‌ مربوطه‌‌ای، نهادهای مردمی و منطقه‌ای برای خلق عفرین کمکی ارسال نشده است اما شهروندان عفرینی با کمک شهروندان جزیر، فرات و شهبا در مرز روستاهای فافینی و وحشیه شهری از چادر می‌سازند."

 

این شهروند عفرینی در ادامه‌ی سخنانش تصریح کرد که ما نمی‌خواستیم خاک خود را ترک کنیم اما شش ماه و یا یک سال دیگر نیز طول بکشد، بدون شک ما دوباره به سرزمین خود بازمی‌گردیم و مطمئن باشید که انتقام خود را از دولت ترکیه خواهیم گرفت.

 

فیصل عبدو یکی دیگر از شهروندان عفرینی می‌گوید:"باوجود کمبود امکانات، نهادهای کمک‌رسان روژآوا کمک‌های مردمی را برای ما فرستادند و در منطقه‌ی شهبا شهری از چادر برایمان ساخته‌اند."

 

او در ادامه گفت:"تا کنون یک‌هزار چادر برایمان فرستاده‌اند و ما نیز مشغول تدارکات و برپاداشتن این چادرها هستیم."

 

خُشناو عثمان نیز می‌گوید:" خلق عفرین باری دیگر بر این شرایط سخت فایق می‌آیند. دولت اشغالگر ترکیه درصدد بود تا با این حملە ارتباط و سازماندهی میان جامعه‌ی ما را از بین برده و مردم را به شهرهای دیگر متفرق کنند اما ما دوباره گرد هم می‌آییم و خود را برای بازگشت به عفرین آماده می‌کنیم. "

 

خُشناو در ادامه‌ی سخنانش گفت:"جامعه‌ی بین‌المللی در مقابل حمله‌ی اشغالگرانه‌ی ارتش ترکیه و تبهکارانش به عفرین سکوت اختیار کرده‌اند و به این سکوت ادامه می‌دهند. تا کنون هیچ کمک انسانی‌ای برای شهروندان عفرین نفرستاده‌اند."

 

ارتش ترکیه صدها شهروند عفرین را قتل‌عام و زخمی کرد و به تصمیم شورای امنیت بین‌الملل مبنی بر اعلام آتش‌بس در سوریه پایبند نبود. صدها هزار نفر را نیز آواره کرده و اموال آنها را به تاراج برده است و اکنون نیز درصدد جایگیرکردن افراد مورد نظر خود در شهر عفرین است.