صباهات تونجل: مقاومت ما تکلیف این مقطع را روشن می‌كند

​​​​​​​صباهات تونجل رییس مشترک حزب مناطق دمکراتیک که در اعتصاب غذا بسر می‌برد می‌گوید:"لازم است کسی شک نکند، اعتصاب غذا در زندان‌ها و خارج دولت فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ را بشدت تحت فشار قرار داده است."

رییس مشترک حزب مناطق دمکراتیک که در زدنان کاندرای به گروگان گرفته شده از ١۵ فوریه/ ٢۶ بهمن ١٣٩٧ در اعتصاب غذا بسر می‌برد. تونجل در رابطه با اعتصاب غذا و همچنین اهمیت انتخابات محلی ٣١ مارس با خبرگزاری فرات گفتگو کرد. تونجل در آغاز سخنان خود نوروز را به همه تبریک گفت.

 

صباهات تونجل از لیلا گوون همچون یکی از اعضای جنبش زنان کرد که سالهای متمادی برای آزادی زنان مبارزه می‌نماید نام برده است.

 

تونجل خاطرنشان می‌کند که در پی عدم چاره‌یابی سیاسی از سوی رژیم ترکیه، مداخله در مرحله کنونی با اعتصاب غذا آغاز شده و این چنین نوید تازه‌ای را با خود به همراه آورده است.

 

تونجل خاطرنشان کرده است که مقاومت اعتصاب غذا بازتاب گسترده‌ای در جهان یافته و می‌افزاید:"یقین دارم که مقاومت با پیشاهنگی لیلا گووَن و شمار زیاد رفقای زن به موفقیت می‌انجامد. قوانین ویژه [پلیسی] و سیاست منزوی سازی که بر شخص اوجالان در امرالی اعمال می‌شود اقدامی بر ضد تمام خلق‌های ترکیه است. پایان حصر نه تنها برای کردها بلکه برای تمام خلقهای ترکیه سرآغاز مرحله‌ای نو و مهم خواهد بود."

 

رییس مشترک د.ب.پ تنها راه پایان دادن به حاکمیت رژیم فاشیست حاکم بر ترکیه را تداوم مقاومت علیه حصر عنوان می‌نماید که با پیشاهنگی لیلا گوون و شرکت هزاران نفر در جریان است.

 

مقاومت رژیم فاشیست را در فشار قرار داده است

تونجل می‌گوید، لازم است هیچ کسی شک به تأثیر اعتصاب غذا بر رژیم حاکم شک نکند و می‌افزاید:"مقاومت در زندان و خارج از زندان رژیم فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ را بشدت تحت فشار قرار داده است. از این روی برای تداوم حصر به هر حیله‌ای دست می‌زنند و می‌کوشد که اعتصاب‌گران را افکار عمومی جدا کند. آنانی که حقوق مشروع و قانونی آقای اوجالان را ضبط کرده‌اند و تلاش می‌کنند تا ارتباط ایشان را با جامعه مسدود کنند همانان در تلاشند مقاومت برای به رسمیت شناختن حقوق آقای عبدالله اوجالان را ساکت کنند. اما استقامت مقاومت‌گران اعتصاب حاکمان نژادپرست را بشت تحت فشار قرار داده است."

 

رفقای اعتصاب کننده با روحیه به مقاومت ادامه می‌دهند

تونجل خاطرنشان کرده است که تمام زندانیان پرونده پ.ک.ک و پاژک در زندان‌های رژیم ترک به مقاومت ادامه می‌دهند و از ١ مارس/ ١٠ اسفند ١٣٩٧ هزاران زندانی به اعتصاب غذا ملحق شده‌اند.

 

رییس مشترک د.ب.پ به لیلا گووَن، ناصر یاغز و تمام اعتصاب کنندگان غذا درود فرستاد و از همه خواست تا خلق کرد و دوستان آنان خواست تا مقاومت را ارتقا دهند.

 

آزادی هر کدام از ما منوط به آزادی همه است

تونجل با تأکید بر اهمیت مقاومت در زندان‌ها از آحاد آزادیخواهان و هواداران دمکراسی در ترکیه خواسته است تا برای دفاع از شأن بشریت مبارزه علیه فاشیسم را سرلوحه خود قرار دهند. وی می‌گوید:"آزادی هر کدام از ما منوط به آزادی جامعه است. اگر در جایی جنگ و ظلم حکومت کند هیچکدام از ما نمی‌تواند زندگی راحتی داشته باشد. به همین دلیل زمان آن فرارسیده است که برای آشتی و آزادی در خاورمیانه صفوف خود را گسترده‌تر نماییم، از همدیگر حمایت کنیم و به سکوت پایان دهیم."

 

آینده این مقطع به مقاومت ما گره خورده است

سباهات تونجل رییس مشترک د.ب.پ در پایان ضمن فراخواندن خلق کرد در شمال کردستان و ترکیه به شرکت در انتخابات محلی ٣١ مارس افزود:"آنچه آینده را تعیین می‌کند مقاومت ماست. باید بر این مبنا فعالیت‌های خود را ارتقا دهیم. مقاومت ما تأثیر بزرگی بر انتخابات خواهد داشت. پیروزی از آن ماست."