طلال محمد: نقشه‌ی پلیدی در پشت ممانعت از ملاقات با اوجالان وجود دارد

طلال محمد می‌گوید:"رد درخواست وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای انجام ملاقات با موکلشان این نگرانی را دامن زده است که آیا خطری جان وی را تهدید کرده یا کروناویروس در امرالی شیوع پیدا کرده است. پشت رد درخواست ملاقات با اوجالان نقشه پلیدی وجود دارد."

روز ٧ آوریل پارلمان ترکیه پس از شیوع بیماری کووید-١٩ در این كشور لایحه آزادی زندانیان را تصویب کرد. زندانیان سیاسی، روزنامه‌نگاران و روشنفکران مشمول تصمیم پارلمان ترکیه نشده‌اند. گزارش‌های منتشر شده حاکی از شیوع کروناویروس در زندان‌های ترکیه است. راضیه تورگوت، رِزان ساریجا، سربای کوکلو و ابراهیم بیلمز از وکلای عبدالله اوجالان در فاصله روزهای ٣٠ مارس تا ٣ آوریل برای انجام ملاقات با موکلانشان در جزیره امرالی به دادستانی کل بورسا مراجعه کردند. دادستانی ترک با درخواست وکلا مخالفت کرده و این اقدام به نگرانی‌ها در خصوص وضعیت سلامتی رهبر خلق کورد دامن زد.

"زندگی رهبر اوجالان در معرض خطر است"

 طلال محمد رئیس مشترک حزب آشتی دمکراتیک کوردستان در گفتگو با خبرگزاری هاوار اظهار نمود:"دولت ترک در حال سوءاستفاده از وضعیت جهانی ناشی از شیوع کروناویروس است، ترکیه در این زمان مزدورانش را در مناطق اشغال شده سوریه گردهم آورده وبه تغییر دمگرافی منطقه ادامه می‌دهد."

طلال محمد با یادآوری سیاست آ.ک.پ در رأس هرم حکومت ترکیه بر عدم تغییر رویکردهای این حزب در داخل پرداخت و گفت که تمامی جهان خوب می‌دانند که زندان‌های ترکیه مملو از سیاستمداران کورد است. وی افزود:"به نظر من زندگی رهبر عبدالله اوجالان در حصری که بر وی تحمیل شده و رد درخواست ملاقات وکلا با خطر مواجه شده است. بویژه پس از شیوع کرونا، از اینرو لازم است جامعه بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل متحد از وضعیت مخاطره آمیز زندانیان امرالی آگاه باشند."

"نقشه‌ی پلیدی در سر دارند"

به گفته طلال محمد "رد درخواست وکلا برای انجام ملاقات به نگرانی‌ها دامن زده است که یا زندگی آنان با خطر مواجه شده و یا اینکه کروناویروس در امرالی شیوع پیدا کرده است. به نظر من دولت ترکیه در پشت رد ملاقات‌ها نقشه پلیدی را در سر دارد."

محمد سپس به چشم‌پوشی رسانه‌های ترک در مورد آمار زندانیان مبتلا به کروناویروس اشاره کرده و این مسئله را خطری جدی برای زندگی تمامی زندانیان سیاسی در زندان‌های ترکیه خواند.

محمد گفت که احتمالا ترکیه در تلاش است تا با استفاده از این موقعیت زمانی ویروس کرونا را به جان زندانیان سیاسی بیاندازد و اینگونه به قتلعام آنان بپردازد، سپس رسانه‌های ترک مدعی شوند که زندانیان به دلیل ابتلا به بیماری کووید-١٩ جان خود را از دست داده‌اند.

طلال محمد رئیس مشترک حزب آشتی دمکراتیک کوردستان از سازمان‌های مدافع حقوق بشر، جامعه بین‌المللی، شورای امنیت سازمان ملل و نیروهای جهان درخواست کرد در رابطه با شیوع کرونا در ترکیه نسبت به سلامت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، سیاستمداران، زندانیان عقیده و روزنامه‌نگاران در زندان‌های ترکیه هشیارانه عمل کرده و وضعیت آنان را مد نظر قرار دهند.