عضو انجمن بین‌المللی صلح: قطع ارتباطات اوجالان مایه نگرانی است

پروین بولدان دبیرکل مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها با فرستاده انجمن صلح جهانی نشست خبری برگزار کرد. ژولی وارد از اعضای فرستاده انجمن بین‌المللی صلح اظهار داشت که قطه ارتباطات با آقای اوجالان مایه نگرانی است.

پروین بولدان دبیرکل مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها با فرستاده انجمن صلح جهانی نشست خبری برگزار کرد. بولدان در این نشست خبری اعلام نمود که از اگوست سال گذشته هیچگونه دیداری با آقای اوجالان روی نداده و خواستار پایان دادن به انزوای آقای اوجالان شد. ژولی وارد از اعضای فرستاده انجمن بین المللی صلح نیز اظهار داشت که قطه ارتباطات با آقای اوجالان مایه نگرانی است.

هیات انجمن بین‌المللی که مرکب از وزیر دادگستری و وزیر کشور پیشین ایسلند، اوگوموندور جوناسون است با حضور در مرکز حزب دمکراتیک خلق‌ها، با پروین بولدان دبیر کل مشترک این حزب و معاون وی در امور روابط خارجی، هوشیار اوزسوی ملاقات نمود.  بعد از این دیدار، دبیرکل مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها و هیات اعزامی صلح بین‌المللی در مرکز این حرب کنفرانسی خبری برگزار کردند.

انزوای دائمی بر اوجالان ادامه دارد

پروین بولدان در این نشست اظهار داشت:

ما به استقبال از هیات مهمی آمده‌ایم. این هیات، هیات صلح است. این هیات اعزامی از اروپا در رابطه با انزوای تحمیلی بر رهبر حزب کارگران کوردستان آقای عبدالله اوجالان عازم اینجا شده است. در امرالی انزوای پیوسته و مداوم علیه آقای اوجالان تحمیل می‌شود. به همین دلیل حضور هیاتی از اروپا را در اینجا مهم ارزیابی می‌کنیم. ما به تلاشهایی از این دست اهمیت می‌دهیم. بعد از اعتصاب غذاهای سال گذشته، چند بار امکان ملاقات با آقای اوجالان مهیا شد. وکلای وی آخرین بار در ٧ اگوست ٢٠١٩ وی را ملاقات کردند. در نتیجه این دیدار اعتصاب‌های غذا پایان یافتند. برادر وی، محمد اوجالان نیز آخرین بار وی در اگوست سال ٢٠١٩ ملاقات نموده است. از آن روز به بعد، دیدارها با اوجالان قطع شده است. ۶ ماه گذشت و ما وارد هفتمین ماه شده‌ایم. ۶ ماه است که اجازه نمی‌دهند با آقای اوجالان ملاقاتی انجام شود.

لزوم لغو فوری حصر و انزوا

بولدان خاطرنشان ساخت که اوجالان یک زندانی یک نیست و اینگونه به سخنان خود خاتمه داد: آقای اوجالان یک زندانی ساده نیست. انزوایی مطلق بر وی تحمیل شده است. به منظور خاتمه دادن به انزوای وی، ما به عنوان حزب و هم به عنوان بخشی از خلق کورد نگرانی‌های خودمان را در این رابطه اعلام می‌کنیم. باید اوجالان مانند تمامی زندانیان ترکیه از حق دیدار با خانواده و وکلای خود برخوردار باشد. لازم است که حکومت فورا این نوع برخوردها را با وی خاتمه دهد. باید انزوای وی سریعا خاتمه یابد.

مدت زمان زیادی است که این فرایند را پیگیری می‌کنیم

ژولی وارد از اعضای حزب کارگر انگلستان و نماینده در پارلمان این کشور در این نشست سخنرانی کرده و اظهار داشت: ما همراه با هیاتی عالی رتبه از انگلستان و ایسلند عازم اینجا شده‌ایم. هیات ما متشکل از سیاستمدار، آکادمیسین، روزنامه‌نگار و فعالان سیاسی-مدنی است. در رابطه با امرالی اطلاعات دقیق و عمیقی داریم. زمان درازی است که این روند را پیگیری می‌کنیم. ما بخشی از شبکه جهانی وسیعی هستیم که برای حمایت از آقای اوجالان سازماندهی شده است. این شبکه در جریان حمایت از از اعتصاب غذا نقش بیشتری را ایفا کرده است. برخی از رفقای ما در اینجا، پیش از این از اعضای انجمن امرالی بودند. پیش از این نیز به اینجا آمده‌اند. باید ما درباره انزوای تحمیلی بر آقای اوجالان افکار عمومی جهانی را به سوی خود جلب کنیم.

مشکلات همچنان ادامه دارند

ژولی در ادامه سخنان خود افزود: اعتصاب غذا خاتمه یافت. اما مشکلات همچنان ادامه دارند. در این دیدار ما شاهد پیشرفتهای روزانه بودیم. ما در کشور خود و در عرصه بین‌المللی تلاش می‌کنیم تا مسائل و مشکلات را مطرح کنیم. ادامه انزوا و عدم اجازه دیدار برای ما مایه نگرانی است. ما این نگرانی‌های خود را در سطح بین‌المللی باید بر زبان آورده و باید در این رابطه بر افکار عمومی تاثیرگذار باشیم. همراه با انزوای تحمیلی بر آقای اوجالان، حزب دمکراتیک خلق‌ها دچار فشارهای فراوانی شده است. به همین دلیل ما نگرانی‌های فراوانی داریم. خلق کورد در مواجهه با سیاستهای فشار و سرکوب قرار گرفته است. اما براین باوریم که این مبارزه همچنان ادامه دارد و ما تلاش‌ها و حمایتهای خود را از کوردها ادامه می‌دهیم.