عضو شورای رهبری ی.ن.ک پرده از هماهنگی پ.د.ک و میت در زینی ورتی برمی‌دارد

عطا سراوی عضو رهبری اتحادیه‌ی میهنی کوردستان در گفتگو با خبرگزاری روژنیوز اعلام کرد، یک تیم میت ترکیه در زینی ورتی با همکاری نیروی فرماندهی هلگورد پ.د.ک، در حال رصد و جاسوسی در مناطقی هستند که گریلاهای پ.ک.ک در آنجا مستقر می‌باشند.

عطا سراوی عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی کوردستان در مورد تنش‌ها در زینی ورتی با روژنیوز مصاحبه کرد و به هماهنگی بین حزب دمکرات کوردستان و سازمان استخبارات ملی ترکیه (میت) اشاره کرد.

عطا سراوی اظهار نموده است که پ.د.ک برای جنگ علیه ی.ن.ک و پ.ک.ک وارد زیتی ورتی شده است و می‌افزاید: آنها تصمیم به جنگ علیه ما و پ.ک.ک گرفته بودند اما ما و پ.ک.ک بمب جاسازی شده‌ آنان را خنثی کردیم. با تلاش روئسای مشترک ما و برادران پ.ک.ک اجازه ندادیم نقشه‌ای که پ.د.ک و میت ترکیه طرح کرده بودند، موفق شود.

به گفته‌ی این عضو شورای رهبری ی.ن.ک "فرماندهی نیروی هلگورد پ.د.ک به شیوه‌ای علنی روزها پیشقراول یک تیم میت ترکیه شده و به رصد و جاسوسی مناطقی که گریلاهای پ.ک.ک در آنجا مستقر هستند، می‌پردازد و شبانه نیز جنگنده‌های ترکیه منطقه را بمباران می‌کنند".

عطا سراوی یک ویدیو را هم به عنوان مدرک سخنانش منتشر کرده که به گفته‌ی وی در روستایی در مرز ورتی ضبط شده است و یک روز قبل از بمباران ۱۵ آوریل جنگنده‌های دولت ترکیه در زینی ورتی میباشد، این دو خودروی لندکروز به گفته‌ی وی خودروی تیم میت هستند.

عطا سراوی در مورد اینکه این نیروی مشترک که ابتدا به زینی ورتی رفته‌اند به تصمیم وزیر پیشمرگه که نزدیک به ی.ن.ک بوده است، می‌گوید: وزیر پیشمرگه بیشتر از یک بار در این مورد بیانیه داده است که به هیچ وجه فرستادن نیروی مشترک پیشمرگه به آن منطقه برای این نبوده است که در آنجا بمانند و مقر درست کنند.