"فاشیست‌های اردوغانی در برابر خلق روژاوا متحمل شکست و روسیاهی سنگین خواهند شد"

ملالی جویا سیاستمدار، مبارز آزادیخواه و فعال حقوق بشر افغان در پیامی حمله رژیم اشغالگر ترک به روژاوای کوردستان را به شدت محکوم کرده است

پیام ملالی جویا به شرح زیر است:

   "تهاجم وحشیانه دولت فاشیستی اردوغان به روژاوا و کشتار بی‌رحمانه‌ی ملت کورد را بشدت محکوم باید کرد. اردوغان با چراغ سبز امریکا، تهاجم گسترده‌ای را علیه مردمی راه انداخته است که با شهامت و ایستادگیشان جلو نیروی سیاه و وحشی‌ای چون داعش را گرفتند.

   محاکمه صحرایی و قتل فجیع هفرین خلف، زن مبارز کورد به وسیله ارتش ترکیه، اوج توحش دولت ترکیه را به نمایش گذاشت. من به نمایندگی از مردم درددیده افغانستان و بخصوص زنان کشورم وحشت و تجاوز دولت اخوانی ترکیه را محکوم نموده خود را در سوگ عظیم ملت سلحشور کورد شریک می‌دانم.

   من باور دارم آنچنانی که زنان و مردان کوبانی با پیکار برحق و قهرمانانه‌شان به وحشیان داعشی درس عبرت دادند، فاشیست‌های اردوغانی نیز در برابر خلق روژاوا متحمل شکست و روسیاهی سنگین خواهند شد.

   البته ناگفته نباید گذاشت که مبارزان کورد از خنجری که از سوی دولت متجاوز و جنایت‌کار امریکا خوردند، باید تاکتیک‌های مبارزاتی چندسال گذشته‌شان را بررسی و مورد نقد قرار دهند. آنان باید این حرف یکی از کثیف‌ترین ایدئولوگ‌های امریکا، هنری کسینجر را فراموش نکنند که گفته بود: «دشمنی با امریکا خطرناک است اما دوستی با آن مهلک!»"