فراخوان اعتصاب‌گران غذای استراسبورگ به حکومت آلمان؛ همچون ویلی براند باشهامت باشید

مقاومت‌گران استراسبورگ در نامه‌ای سرگشاده به نخست‌وزیر، رییس جمهوری و وزیر خارجه آلمان از آنان خواستند تا برای پایان دادن به حصر رهبر خلق کرد نقش خویش را ایفا کنند

یوکسل کوچ رییس مشترک جوامع دمکراتیک کرد ساکن در اروپا به نمایندگی از اعتصاب‌گران غذای استراسبورگ فرانسه نامه‌ای سرگشاده را به فرانس والتر اشتاینمایر رییس جمهور، آنگلا مرکل نخست‌وزیر و هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان فرستاد و از آنان خواسته است تا دولت آلمان برای دمکراسی، صلح و آزادی در ترکیه به وظایف خود عمل کند.

 

در نامه یوکسل کوچ آمده است که ک.ج.د.ک- اروپا شامل ۴۵٧ نهاد و موسسه است و وی به نمایندگی از ١۴ سیاستمدار و فعال کردستانی شرکت کننده در اعتصاب غذای استراسبورگ این نامه را نوشته است. کوچ یادآوری کرده است که ۵ تن از اعتصاب‌گران در آلمان زندگی می‌کنند. در نامه آمده است که از هفت سال پیش وکلای اوجالان و از سه سال پیش هم خانواده اوجالان موفق به دیدار با عبدالله اوجالان نشده‌اند و این امر نشانه نقض آشکار حقوق بشر از سوی دولت ترکیه است.

 

فشار و قتل‌عام با تداوم حصر گسترش یافت

در نامه سرگشاده به مقام‌های حکومت آلمان آمده است، از ششم آوریل ٢٠١۵ ملاقات با اوجالان ممنوع شده است و در پی آن هم نمایندگان دمکراتیک خلق که در انتخابات برگزیده شده‌اند توسط حکومت ترکیه هدف قرار گرفته و شهرداری‌ها غصب گردیده‌اند، هزاران نفر به حبس محکوم شده و حملات اشغالگرانه به روژاوا و کردستان و همچنین نسل‌كشی کردها افزایش یافته است.

 

در نامه خاطرنشان شده است که به موازات حصر سیاست فشار و جنگ علیه کردها و نیروهای اپوزیسیون آغاز شده است. همچنین از پیروزی‌های پروژه ه.د.پ برای زندگی دوستانه خلق‌ها و پروژه دمکراتیک روژاوا سخن به میان آمده است. نامه سپس به عملکرد اردوغان در پایان دادن به گفتگوهای صلح اشاره کرده و آنرا تبدیل ترکیه به زندان سر باز عنوان می‌نماید. نامه خاطرنشان کرده که دولت ترکیه با همکاری تبهکاران النصره و داعش سیاست جنگ علیه روژاوا را شدت بخشیده است.

 

نامه می‌افزاید که ١۴ عضو ابتکار عمل آزادی اوجالان که در میان آنان پارلمانتارهای مجلس، روزنامه‌نگار، حقوقدان، استاد دانشگاه، مدافع حقوق زنان، و فعال جامعه مدنی شرکت دارند در استراسبورگ به اعتصاب غذای خویش ادامه می‌دهند و مقاومتی که لیلا گووَن آغاز نموده امروز در چندین کشور و با مشارکت صدها تن از جمله زندانیان سیاسی گسترش یافته است.

 

شهامت نخست‌وزیری همچون ویلی براند لازم است

نامه به روابط گسترده سیاسی و اقتصادی دو دولت آلمان و ترکیه اشاره کرده و نقش حکومت آلمان در پذیرش لایحه شورای اروپا در ٢٢ ژانویه در مورد ترکیه مورد تأکید قرار گرفته است. نامه از آنگلا مرکل نخست‌وزیر آلمان خواسته است سیاستی جسورانه را همچون نخست‌وزیر سابق 'ویلی براند' که در سال ١٩٧٠ سیاست‌های شرقی را به مرحله اجرا گذاشت و با زانو زدن در مقابل پیکر یادبود قربانیان نسل‌کشی یهودی‌ها از بازماندگان طلب بخشش کرد، نشان دهد.

 

در این نامه که روز ١٣ فوریه نوشته شده که اعتصاب‌غذا در ۵٩مین روز به قوت خود باقی است و وضعیت جسمی ٧ اعتصابگر نگران‌کننده است. در نامه یادآوری شده است که ۵ نفر از اعتصابگران شهروند آلمان هستند و دولت آلمان در مورد سلامتی آنان مسئول است. نامه از حکومت آلمان خواسته است تا به وظایف خود در قبال اعتصاب‌گران غذا عمل کند.