فراخوان برای مشارکت گسترده عمومی در محکومیت تجارت اسلحه سوئد با ترکیه

کمیته‌ی روژآوا در سوئد همه‌ی کردها و دوستانشان را فراخواند تا شرکت‌های سوئدی که اسلحه به ترکیه می‌فروشند را رسوا کنند.

   کمیته‌ی روژآوا اظهار کرد که با اسلحه‌های ساخت سوئد در سوریه جنایت جنگی صورت می‌گیرد، به همین منظور روز ۶ دسامبر تظاهراتی جهت رسوا کردن شرکت‌های اسلحه‌سازی سوئدی برگزار خواهد شد.

   این بیانیه برای رسانه‌های سوئدی و سازمان‌های مدنی فرستاده شد. در بیانیه آمده:

   "در حال حاضر بیان می‌داریم که در سوریه جرایم جنگی صورت می‌گیرند. بنابر گزارش رسانه‌های ترک اسلحه‌هایی که شرکت SAAB می‌فروشد در دست گروه‌های شبه‌نظامی سوریه قرار گرفته‌اند. سازمان ملل متحد بیان کرده بود که این شبه نظامیان به فعالیت‌های آدم‌ربایی، شکنجه و اشغالگری علیه کردها دست می‌زنند.

​​​​​​​   دولت ترکیه با این اسلحه‌ها دو اشغالگری انجام داد

​​​​​​​   کمیته بیان کرد که دولت ترکیه طی سه سال گذشته همراه با تبهکاران وابسته‌اش که مسلح شده‌اند دو عملیات نظامی و اشغالگری انجام داده است.

​​​​​​​   همچنین کمیته ابراز کرد که بغیر از شرکت‌های اسلحه‌سازی SAAB و اسکانیا نیز موتورهای تانک و نفربر را به دولت ترکیه فروخته است و مخالفان جنگ و مدافعان حقوق بشر را فراخواند تا جهت رسواسازی شرکت‌های SSAB، اسکانیا و SAAB در تظاهرات روز ۶ دسامبر مشارکت بعمل آورند.

​​​​​​​   نیکلاس کارلسون به نمایندگی از کمیته‌های روژآوا بیان کرد که در سوریه، شمال و جنوب کردستان علیه کردها جرایم جنگی صورت می‌گیرند و گفت: "قبول نمی‌کنیم که سوئد اسلحه به ترکیه بفروشد. در عین حال سوئد و اتحادیه‌ی اروپا در خصوص پایمال کردن حقوق بشر از سوی ترکیه هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد."

​​​​​​​   کارلوس اظهار کرد که بدلیل غصب شهرداری‌ها و بازداشت صدها نفر از اعضا و کارکنان حزب دمکراتیک خلق‌ها-ه.د.پ دولت سوئد واکنشی محکم نشان نداده و گفت: "ه.د.پ کمپین انتخاباتی بزرگی انجام داد و در بسیاری از مناطق کردستان پیروز شد. ه.د.پ‌ای‌ها قوی و مستحکم هستند."

​​​​​​​   مکان‌هایی که تظاهرات رسواسازی در آن صورت خواهد گرفت

استکهلم؛

SAAB ، اولوف پالمس گاتا ۱۷، ساعت ۱۶:۰۰- ۱۷:۰۰

مالمو؛

SAAB ، ایزبرگ گاتا ۲، ساعت ۱۲:۰۰-۱۳:۰۰

یوتیبوری؛

SSAB ، فلوژلبرگس‌گاتان ۶، مولندل، ساعت ۱۲:۰۰-۱۳:۰۰

هلسینبرگ؛

شرکت اسکانیا، ترینتگاتان ۶، ساعت ۱۲:۰۰-۱۳:۰۰

بُرلنگ؛

SSAB ، کنتورویکسواگن ۳، ساعت ۱۴:۰۰-۱۵:۰۰