فراخوان کنگره ملی کوردستان برای مشارکت عمومی در راهپیمایی روز جهانی روژاوا

"ما میگوییم همان طور که همه برای کوبانی بسیج شدیم و پس از آن هم جهانیان پشتیبانی خود از کوبانی را اعلام کردند، باید با همان روح و همان جوش و خروش یکبار دیگر برای روژاوای کوردستان اراده‌ی خود را نشان دهیم".

شورای رهبری کنگره ملی کوردستان (ک.ن.ک) به مناسبت اول نوامبر روز جهانی کوبانی و دوم نوامبر روز جهانی روژاوا بیانیه‌ای منتشر نمود و از آحاد مردم برای انجام فعالتهای مختلف دعوت به عمل آورد.

بیانیه‌ی ک.ن.ک به شرح زیر می‌باشد:

"با آغاز انقلاب سوریه و تا به حال دولت ترکیه و همکاران و تبهکارانش اعم از داعش، النصره و غیره، به روژاوا و دستاوردهای خلق ما حمله می‌کنند. نیروهای مدافع و خلق ما هم با همه‌ی امکانات خود با قهرمانی بی‌سابقه مقاومت می‌کنند. مقاومت بزرگ و شکوهمند کوبانی اینچنین به پیروزی انجامید.

مقاومت کوبانی در افکار عمومی جهان بازتاب یافته و به سمبل انقلاب روژاوا مبدل شد. در همین چهارچوب روز اول نوامبر به عنوان روز جهانی کوبانی اعلام گردید. در پنجمین سالگرد روز جهانی کوبانی حملات دولت ترکیه و همکارانش به روژاوا همچنان ادامه دارد. به همین دلیل کوردها و دوستانشان در میدان هستند و با فعالیتهای خود از روژاوا صیانت و پشتیبانی می‌کنند. به همین مناسبت روز دوم نوامبر در سطح جهانی به عنوان روز فعالیت و تجمع برای حمایت از روژاوا اعلام شده است.

ما میگوییم همانطور که ما برای کوبانی بسیج شدیم و پس از آن نیز جهانیان پشتیبانی خود از کوبانی را نشان دادند، باید با همان روح و همان جوش و خروش یک بار دیگر برای روژاوای کوردستان [همبستگی] خود را نشان دهیم. به همین مناسبت، ما به عنوان ک.ن.ک از آحاد خلق کورد و افکار عمومی جهانیان می‌خواهیم: روز دوم نوامبر به خیابانها بیایند و با مبارزان و مقاومتگران اعلام پشتیبانی نموده و از مقاومت روژاوای کوردستان صیانت به عمل آورند."