پاریس تهران را به طراحی عملیات تروریستی متهم کرد

دولت فرانسه در واکنش به تلاش ایران برای بمب‌گذاری در پاریس دارایی بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران و دارایی دو ایرانی در این کشور را مسدود کرد

فرانسه رسما اعلام کرد که حکومت ایران قصد انجام حمله تروریستی در خاک آن کشور داشته است. سه وزیر داخله، خارجه و اقتصاد فرانسه در بیانیه‌ای گفته‌اند که تلاش برای بمب‌گذاری در پاریس اقدام نمی‌تواند بدون پاسخ باشد. سخنگوی وزارت خارجه ایران این اتهام را رد کرده و گفته از آن خبر ندارند.

 

دولت فرانسه روز سه‌شنبه بطور رسمی حکومت ایران را به طراحی یک حمله تروریستی در خاک فرانسه متهم کرد.

 

فرانسه می‌گوید این حمله قرار بود روز سی ژوئن/ ٩ تیرماه سال جاری علیه تجمع سازمان مجاهدین خلق ایران در حومه پاریس انجام شود.

 

دولت فرانسه در واکنش به تلاش ایران برای بمب‌گذاری در پاریس دارایی بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران و دارایی دو ایرانی در این کشور را مسدود کرد.

 

وزاری امور داخلی، خارجی و اقتصاد فرانسه در همین رابطه یک بیانیه مشترک صادر کرده و گفته‌اند این اقدام فوق‌العاده خطرناک در خاک آنها نمی‌تواند بدون پاسخ باشد.

 

ژان-ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه گفته این حمله خنثی شد اما اتخاذ رویکرد سخت‌گیرانه در روابط با ایران لازم است.

 

بحرانی که دیروز در روابط فرانسه و ایران بطور علنی آغاز شد به چند ماه پیش و زمانی بازمی‌گردد که یک زوج ایرانی و اسدالله اسدی کسی که دیپلمات معرفی شده بود در یک عملیات پلیسی مشترک توسط فرانسه، آلمان و بلژیک دستگیر شدند. آنها متهم به تلاش برای بمب‌گذاری در نشست سالانه سازمان مجاهدین خلق بودند.

 

دادگاه آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که اسدالله اسدی را به دستگاه قصائی بلژیک تحویل خواهد داد.

 

وزارت خارجه ایران اما کلیه اتهامات را رد کرده و خواستار آزادی اسدالله اسدی شده است.

 

بهرام قاسمی همچون گذشته ادعا کرد که این نقشه از سوی مخالفان نظام طراحی شده و حکومت از آن بی‌خبر است.

 

او خواستار واقع‌بینی مقامات فرانسوی در قبال ایران شد اما رویترز به نقل از یک مقام فرانسوی نوشته بدون شک وزارت اطلاعات ایران که توسط علی خامنه‌ای کنترل می‌شود، دستور این حمله ناکام را داده است.