فرمان قتلعام از سوی آیت‌الله: تنها باید به خداوند پاسخگو بود

خبرگزاری رویترز امروز در گزارشی اختصاصی به نقل از سه نفر از نزدیکان آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی و یک شخص دیگر گزارش داده است: به هر نحو ممکن  معترضان را متوقف کنید.

خبرگزاری رویترز امروز در گزارشی خیره کننده از دستور آیت‌الله خامنه‌ای برای متوقف کردن معترضان به هر نحو ممکن خبر داده است. این خبرگزاری در گزارشی که امروز شدیدا مورد توجه رسانه‌های تمامی جهان قرار گرفته است اعلام نمود که این دستور رهبر ایران از سوی نفر از حلقه نزدیکان رهبر و یک مقام رسمی چهارم تایید شده است. بنابه این گزارش در جریان این اعتراضات که از ١۵ نوامبر آغاز گریده و کمتر از دو هفته به طول کشیده است نزدیک به ١۵٠٠ نفر نفر کشته شده‌اند که از این شمار حداقل  ١٧ کودک و نزدیک به ۴٠٠ نفر نیز زن هستند، شماری از نیروهای امنیتی و پلیش نیز در شمار کشته‌شدگان مشاهده می‌شوند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که این تعداد بسیار بیشتر از شمار کشته شدگانی است که از سوی گروههای حقوق بشری و ایالات متحده آمریکا منتشر شده است. رویترز گزارش می‌دهد که شمار کشته شدگان از سوی سازمان دیده‌بان حقوق بشر ٣٠۴ نفر گزارش شده است. در بخش دیگری رویترز گزارش داده است که شمار کشته شدگان از سوی دو مقام رسمی دیگر ایرانی نیز تایید شده است که اطلاعات خود را از نیروهای امنیتی، غسالخانه‌ها و بیمارستانها بدست آورده‌اند.

رویترز با تایید سه منبع نزدیک و درونی حلقه خامنه‌ای، در بخش دیگری از این گزارش می‌افزاید که در دیداری که آیت الله ٨٠ ساله و فصل الخطاب در عصر روز  ١٧ نوامبر/ ٢۶ آبان نسبت به سوزاندن تصاویر و تخریب پیکره [انگشتر] بنیانگذار جمهوری اسلامی خشمگین بوده و نسبت به اعتراضات ابراز انتقاد کرده است. در این جلسه وی گفته است که «جمهوری اسلامی در خطر است. برای خاتمه دادن به آن، به هر نحو ممکن آن را پایان دهید. شما از من دستور دارید.»

مقام چهارمی که رویترز با اتکا به اطلاعات وی این گزارش را تنظیم کرده است می‌افزاید که در جلسه ١٧ نوامبر-٢۶ آبان، خامنه‌ای تصریح کرده است که «این تظاهرات نیازمند واکنش قوی است. امام ما تنها باید به خداوند پاسخگو است.» «او حافظ مردم و انقلاب است. او بسیار راسخ بوده و گفته است که آشوبگران باید له شوند.»

در بخش دیگری از این گزارش ٢٠٠٠ کلمه‌ای رویترز آمده است که در گزارشی در سوم دسامبر از تلویزیون دولتی ایران، تایید کرده است که نبروهای امنیتی به طرز وحشیانه‌ای به شهروندان شلیک کرده‌اند و در این گزارش تلویزیون ایران آمده است که برخی از آشوبگران در برخوردها کشته شده‌اند. در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به اظهارات مقامات امنیتی کرماشان امده است که در این شهر نیز یکی از اعضای رشد سپاه در استان کرماشان اظهار داشته است که غروب ۱۸ نوامبر استاندار کرماشان در جلسه‌ای اضطراری با توزیع دستورالعملی بین مقامات ارشد استان اظهار داشته است که «از مقامات ارشد تهران دستور پایان دادن به اعتراضات صادر شده است. نباید بیش از این به اعتراض کنندگان رحم نمود. آنها تلاش دارند تا جمهوری اسلامی را سرنگون کنند. بیش از این دیگر رحم نمی‌کنیم. آنها را از میان برمی‌داریم.»

تا کنون مقامات رسمی ایران به بهانه اینکه دشمنان ما از طریق آشوبگران به تهدید موجودیت جمهوری اسلامی ایران می‌پردازند، از اعلام شمار کشته شدگان دوری می‌کنند. با این وجود، علیرغم آمارهای متناقض، گزارش شگفت انگیز امروز رویترز که می‌تواند محل اعتماد نیز تلقی شود، بهت جامعه جهانی را از میران وحشیت بکار رفته در سرکوب این قیام برانگیخته است. بدون هیچ تردیدی این گزارش نقشی بسزایی در سمت و سوی آتی سیاست در ایران، هم در میان مردم، اپوزیسیون و هم کل سیستم ولایت دینی-سیاسی ایران خواهد داشت.