فرماندار از دستگیری قاتل برادران ذبیحی خبر داد/ پیکر برادران ذبیحی با مشارکت انبوه خلق دفن شد

​​​​​​​به گفته فرماندار شهر بانه، قاتل برادران ذبیحی دستگیر شده و به جرم خود اعتراف کرده است. از سوی دیگر پیکر برادران ذبیحی با حضور باشکوه مردم بانه طی مراسمی در قبرستان سلیم‌بگ این شهر بخاک سپرده شد

 

محمد فلاحی فرماندار بانه مدعی شده است که قاتل رحیم و کیوان ذبیحی توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران دستگیر شده و به قتل آنان اعتراف کرده است. فلاحی مدعیست که قتل برادران ذبیحی به گفته قاتل اختلافات مالی بوده است.

 

با اینهمه فرماندار بانه از هویت قاتل و ارائه جزئیات بیشتر در مورد اختلافات مالی مورد نظر قاتل خودداری کرده است.

 

قابل ذکر است که بنابر تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اجساد سوخته‌شده برادران ذبیحی عصر جمعه ١۶ آذر/ ٧ دسامبر در جاده روستای نیزرود واقع در پنج کیلومتری مسیر بانه- آرمرده کشف شده بود. تصاویر مقتولین سوخته‌شده‌ای را نشان می‌دهند که در صندلی عقب خودرو با دست‌های بسته به آتش کشیده شده‌اند.

لحظاتی پیش پیکر برادران ذبیحی با حضور باشکوه مردم و طی مراسمی شایسته در قطعه هنرمندان قبرستان سلیمان بگ بانه به خاک سپرده شد. حضور گسترده نیروهای امنیتی در سطح شهر و میان انبوه مردم در مراسم دفن گزارش شده است.

 

برخی از شبکه‌های اجتماعی قتل برادران ذبیحی را تکرار سناریوی سپاه و یا اطلاعات جمهوری اسلامی در حذف فعالان فرهنگی و مدنی کردستان عنوان کرده‌اند.

... بیشتر بخوانید ...
| رحیم ذبیحی فیلم‌ساز روژهلات کردستان به قتل رسید

رحیم ذبیحی فیلمساز جوان روژهلات کردستان در سال ١٣۵٠/ ١٩٧١ در خانواده‌ای فقیر در شهر بانه چشم به جهان گشود. وی ١٠ فیلم کوتاه داستانی و مستند داستانی، ۶ فیلم کوتاه تلویزیونی و ۵ نیمه فیلم بلند و سینمایی ساخت و در بیش از ۵٠ رویداد سینمایی داخلی و بین‌المللی شرکت کرد و دیپلم‌های افتخار و جوایز متعددی را از این جشنواره‌ها کسب کرده بود.

 

ذبیحی بارها گفته بود که غمی انسانی از وی یک فیلم‌ساز ساخته است. وی مصائب زندگی کردها را به تصویر می‌کشید و تبعیض و ستم ملی بر کردها را خاطرنشان می‌کرد.