فعالان آمریکای لاتین به دیدار اعتصاب کنندگان در برلین رفتند

​​​​​​​گروهی از فعالان آمریکای لاتین در برلین به ملاقات جمال کوبانی، عمر باغدار، ملا مصطفی توزاک و شیار خلیل در برلین رفتند که به منظور خاتمه‌‌ی انزوای تحمیلی بر ررهبر خلق کرد عبدالله اوجالان دست به اعتصاب غذا زده‌‌اند.

در این دیدار فعالان آمریکای لاتین نیز خواهان پایان دادن به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کرد شدند. اعتصاب غذای نا محدود و بدون بازگشت چهار فعال کرد در اعتراض به انزوای تحمیلی علیه عبدالله اوجالان در برلین همچنان ادامه دارد.

 

گروهی از فعالان امریکای لاتین به دیدار از اعتصاب کنندگانی پرداختند که در مرکز جامعه دمکراتیک کردها در برلین در اعتراض به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان دست به اعتصاب غذا زده‌‌اند. جمال کوبانی، عمر باغدار، ملا مصطفی توزاک و شیار خلیل از جمله‌‌ای این اعتصاب کنندگان به شمار می‌‌روند. ۵ فعال از کشورهای گواتمالا، پرو، شیلی، بولیوی طی گفتوگو با اعتصاب کنندگان اظهار داشتند که جایگاه رهبر خلق کرد، عبدالله اوجالان به گونه‌‌ای است که نباید در زندان باشد. این فعالان در راتباط با فعالیتهای خود رد کشورهای یاد شده نیز سخنانی ایراد کرده و در خاتمه با شعار زنده باد رهبر آپو به این مراسم پایان دادند.

 

اعتصاب غذای ملا یوسف توزاک در روز ٩٧ قرار دارد، شیار خلیل ٨۴ روز است که دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است و و عمر باگدور و جمال کوبانی نیز ٨١ روز است که در اعتصاب غذای نامحدود و بدون بازگشت به سر می‌‌برند. ملا یوسف توزاک به رغم داشتن بیماری قلبی دیروز اعلام داشته بود تا زمانی‌‌که انزوای امرالی خاتمه نیابد، اعتصاب خود را ادامه خواهد داد.