فعالان کامیارانی حمایت خود را از کولبران اعلام کردند

اعتراضات به کشتار کولبران توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی هم‌چنان ادامه دارد. فعالان مدنی و فرهنگی شهرهای مختلف روژهلات کردستان یکی پس از دیگری حمایت‌های خود را از کولبران و هم‌چنین اعتراضات مردم بانه و دیگر شهرها اعلام می‌کنند. پس...

اعتراضات به کشتار کولبران توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی هم‌چنان ادامه دارد. فعالان مدنی و فرهنگی شهرهای مختلف روژهلات کردستان یکی پس از دیگری حمایت‌های خود را از کولبران و هم‌چنین اعتراضات مردم بانه و دیگر شهرها اعلام می‌کنند. پس از مهاباد، این‌بار فعالان مدنی و فرهنگی کامیارانی بیانیه‌ای را در حمایت از اعتراضات مسالمت آمیز بانه اعلام کرده‌اند. در این بیانیه که با نام "کردستان در میان تودەهای مردم تمدن خود را باز می‌آفریند" منتشر شده، چنین آمده است:

 

آنچه که بر همگان آشکار است عدم توسعه‌یافتگی در شهرهای کردنشین و وجود مشکلات معیشتی‌ای می‌باشد که کولبری را تنها گزینه امرار معاش فراروری مردم این دیار قرار داده است؛ امری که در پی آن، نه تنها اقدامی در جهت رفاه حال کولبران انجام نشده است، بلکه همواره این مردمان را مجرم شمرده و حاکمیت تفنگهایش را به سمت آنان نشانه می‌گیرد. اما واقعیت این‌ست که تفنگ مذکور، متعلق به کسانی‌ست که سالهاست خود دست به غارت اموال مردم ایران زده‌اند.

 

به گواه تاریخ مطالبات برحق و دمکراتیک‌محور مردم کردستان، هزاران سال می‌باشد که در مقابل ظلم و زور و هجوم آشغالگران کردستان ادامه دارد. اکنون با‌توجه به غارت منابع غنی کردستان و تداوم برده‌داری نوین، مردم کامیاران نیز به عنوان بخشی از ملت کرد در روژهلات کردستان، فریاد اعتراض خود را سر داده و خواستار پایان دادن به کشتار کولبران کرد توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی‌ست.

 

ما فعالان مدنی، کارگری، فرهنگی و سندیکایی، از جمهوری اسلامی می‌خواهیم که برای پایان دادن به این کشتارهای بی‌رحمانه،‌ هرچه زودتر اقدامات عملی‌ای را انجام دهد. بدون شک تنها راه جلوگیری از سقوط این نظام، دست برداشتن از آزار و کشتار خلق مورد تبعیض قرار گرفته کرد می‌باشد. اگر جمهوری اسلامی لااقل خواهان حفظ موجودیت خود می‌باشد، باید هرچه سریع‌تر تمامی ناعدالتی‌هایی را که عمداً بر خلق کرد در روژهلات تحمیل نموده را رفع کرده و در راستای دلجویی از این خلق ستمدیده و داغدار، به‌ورت رسمی از آن‌ها عذرخواهی نماید.

 

ما فعالان مدنی، فرهنگی، سندیکایی و کارگری شهرستان کامیاران ضمن اعلام حمایت همه جانبه از اعتراضات مردم بانه، می‌خواهیم که هرچه زودتر کسانی که در این اعتراضات دستگیر شده، آزاد گردند. همزمان از مردم قهرمان کامیاران می‌خواهیم که بار دیگر، با تجدید پیمان با آرمان‌های معلم شهید فرزاد کمانگر، صدای اعتراضات خود را به گوش مسئولان جمهوری اسلامی برسانند.

 

ما بار دیگر تأکید می‌کنیم که پایان دادن به کشتار کولبران بی‌گناه، آزادی افراد بازداشت شده و هم‌چنین عذرخواهی رسمی دولت از این جنایات، تنها راه برای گذار جمهوری اسلامی از بحران پیش آمده می‌باشد.

 

جمعی ا فعالان فرهنگی و مدنی کامیاران

۱۸/۰۶/۱۳۹۶