قاسم بیت عبدالله و عبدالله کرملاچعب دو شهروند عرب اعدام شدند

این دو شهروند در دادگاه با نشان دادن آثار شکنجه و ضرب و شتم نیروهای امنیتی ضمن رد تمامی اتهامات وارده به قاضی پرونده بودند که کلیه‌ی اعترافات آنها تحت شکنجه گرفته شده است

   قاسم بیت عبدالله و عبدالله کرملاچعب سحرگاه امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه در زندان دزفول اعدام شدند

   سرپرست روابط عمومی دادگستری خوزستان امروز خبر اعدام این دو شهروند عرب را تایید کرد.

   شب گذشته خبر تایید حکم اعدام این دو شهروند در دیوان عالی منتشر شد که تنها پس از گذشت چند ساعت حکم اعدام این دو تن اجرا شد.

​​​​​​​   قاسم بیت عبدالله و عبدالله کرملاچعب دو شهروند عرب اهل شوش هستند که در شهریور اماه ۹۴ در رابطه با تیراندازی به هیئت عزاداری در دزفول بازداشت شدند.

​​​​​​​   این دو تن کلیه‌ی اتهامات وارده به خود را رد کرده و در دادگاه با نشان دادن آثار شکنجه و ضرب و شتم نیروهای امنیتی در مقابل قاضی گفته بودند که کلیه‌ی اعترافات آنها تحت شکنجه و فشار گرفته شده است.

​​​​​​​   این دو شهروند در شهریورماه ۹۶ با اتهامات “محاربه از طریق تشکیل گروه تروریستی با هدف بر هم زدن امنیت داخلی کشور، ارتکاب قتل عمدی، تهیه سلاح جنگی و هدایت گروه تروریستی” به اعدام محکوم شدند. پس از چهار سال حکم دادگاه بدوی به تایید دیوان عالی کشور رسید.

​​​​​​​   قاسم بیت عبدالله متولد ۱۳۶۵ متأهل، دارای دو فرزند از اهالى روستاى بیت در چال شهرستان شوش و عبدالله کرملاچعب متولد ۱۳۵۹، متأهل و پدر سه فرزند از اهالى بخش شاور شهرستان شوش است.