قتل جوان کورد به دلیل گوش دادن به موسیقی کوردی در آنکارا

در آنکارا یک جوان کورد به دلیل گوش دادن به موسیقی کوردی با ضربات چاقو به قتل رسید.

شب گذشته در آنکارا پایتخت ترکیه یک جوان کورد، به دلیل گوش دادن به موسیقی کورد به قتل رسید.

به گزارش خبرگزاری مزوپتامیا، یک جوان ۲۰ ساله با نام «بارش چاکان» که اهل منطقه‌ی پاتنوس آگری بود، ساعت ۲۲:۳۰ شب در حالی که به موسیقی کوردی گوش می‌داد، در محله‌ی آلسانجاک منطقه‌ی اتیمسگوت شهر آنکارا مورد حمله قرار گرفت و با ضربه‌ی چاقو به قلبش به قتل رسید.

به گفته‌ی بستگان وی، بارش چاکان از خانه خارج شده تا با دوستانش در پارک مردم دیدار کند، اما در راه به دلیل گوش دادن به موسیقی کوردی مورد حمله‌ی سه تن قرار گرفته است.

گفته می‌شود افرادی که به بارش چاکان حمله کرده‌اند اهل شهرهای یوزگات، کرککاله و توکات هستند اما هنوز اسامی و یا آدرس مهاجمان منتشر نشده است.

در نتیجه‌ی حمله‌ی این سه تن، بارش چاکان در محل جان خود را از دست داده است. گفته می‌شود که هر سه مهاجم نیز پس از این رخداد دستگیر شده‌اند.

دوغان چاکان پسر عموی بارش چاکان اعلام کرد، پیکر پسر عمویش به بیمارستان منتقل شده و امروز به خاک سپرده می‌شود. وی همچنین گفت، پیشتر نیز بارش چاکان به دلیل گوش دادن به موسیقی کوردی مورد حمله قرار گرفته بود.

قتل این جوان کورد توسط نژادپرستهای ترک سبب نارضایتی‌هایی شده و در حال حاضر هم فعالان و کابران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی این حمله‌ی وحشیانه را محکوم می‌کنند.