قتل مزدوری که نخواست به جنگ گریلاها برود

هاکی تاش مزدور رژیم ترک که ارتش اشغالگر ترک مدعی شده بود در جنگ علیه گریلاها کشته شده است محرز شد که به دلیل اینکه نخواسته علیه گریلاها بجنگد در توطئه‌ای از سوی ارتش ترک به قتل رسیده است.

منابع مطلع محلی به به خبرگزاری فرات گفته‌اند که ماه گذشته ارتش غاصب ترک تدارک تحرکاتی اشغالگرانه را در کوهستان تندورک فراهم کرد و از مزدوران منطقه خواست تا در این عملیات نظامی شرکت کنند. سربازان اشغالگر در مورد اهمیت این عملیات با مزدوران منطقه سخن گفتند. اما هاکی تاش یکی از مزدوران اهل روستای پرا اردی که سال ١٩٩٠ برادرش را در جنگ علیه گریلا از دست داده بود گفت که نمی‌خواهد در جنگ علیه گریلا شرکت کند. پس از گفتگوی میان هاکی تاش و سربازان ترک اشغالگران او را تهدید کردند "یا در عملیات شرکت کن یا اسلحه‌ات را زمین بگذار".

مرگ مشکوک هاکی تاش

بنابر اطلاعات کسب شده حوالی غروب روز ١۶ آگوست ٢٠٢٠ در بخش چالدران استان وان عملیاتی تحت فرماندهی یک افسر تُرک به نام هارون پارلاک آغاز شد. هاکی تاش که تمامی اعضای خانواده وی مزدور ترکیه‌اند مجبور به شرکت در عملیات شد. تاش قبل از رسیدن به محل عملیات هدف خشونت سربازان اشغالگر قرار گرفت و دندان‌های او را شکستند. سپس او را گلوله‌باران کردند و اینچنین او را به قتل رساندند.

هشدار به خانواده هاکی تاش

پس از مرگ تاش عملیات ارتش غاصب ترک به پایان رسید، نه کسی مرد و نه کسی دیگر زخمی شد. جنازه هاکی تاش فورا از سوی سربازان ترک در روستای زادگاهش دفن شد. خانواده هاکی تاش تهدید شدند که در مورد مرگ او به هیچ عنوان سخن نگویند.

قبل از کنترل در پزشکی قانونی دفن شد

به گفته‌ی ساکنان روستا در این منطقه جنگی روی نداد. سپس ۵ دقیقه صدای شلیک اسلحه آمد و مزدور هاکی تاش با ۴ گلوله در بدنش جانش را از دست داد و بدون کنترل پزشکی قانونی در خاک دفن شد.