قربانیان الکل تقلبی در ایران به ۵۲۵ نفر رسید

به گفته‌ی سخنگوی وزارت بهداشت ایران از اول اسفند تاکنون تعداد ۵ هزار و ۱۱ نفر به دلیل مصرف الکل تقلبی دچار مسمومیت شده‌اند که از این تعداد ۵۲۵ نفر جان باخته‌اند.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه ٨ اردیبهشت اعلام کرد، طی دو ماه گذشته ۵۲۵ نفر در ایران بر اثر مصرف الکل تقلبی پس از مراجعه به بیمارستان جان خود را از دست داده اند.

جهانپور در نشست خبری روزانه‌ی خود گفت، از اول اسفند تاکنون تعداد ۵ هزار و ۱۱ نفر به دلیل مصرف الکل تقلبی دچار مسمومیت شده‌اند که از این تعداد ۵۲۵ نفر جان باخته‌اند.

وی در ادامه گفت، در حال حاضر نیز ۲۲۹ نفر بر اثر مصرف الکل تقلبی در بخش‌های عادی بیمارستانها و ۴۷ نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند.

جهانپور همچنین گفت، در این مدت ۹۵ نفر از مسمومین دچار کم‌بینایی و یا نابینایی شده و ۴۰۵ تن نیز نیازمند دیالیز شده‌اند.

محمد جواد مرادیان رئیس اورژانس استان فارس نیز در این زمینه گفت، پس از شیوع ویروس کرونا فقط در این استان ۹٨ نفر به دلیل مصرف الکل تقلبی جان خود را از دست داده‌اند.

ابراهیم قدوسی، رییس اداره پیشگیری و کاهش آسیب مصرف مواد و الکل وزارت بهداشت ایران نیز در این رابطه گفت: "عده‌ای سودجو با سوء استفاده از نیاز مردم، با اضافه کردن وایتکس به الکل‌های صنعتی رنگی، محلولی‌ بی‌رنگ را به عنوان الکل طبی به بازار عرضه می‌کنند که موجب افزایش درصد مسمومیت‌ها شده است."