قرنطینه خانگی، ورود حیوانات به شهرها

حیواناتی که به سبب زیاده‌خواهی انسان نسل بسیاری آنان در معرض خطر قرار گرفته است در پی شیوع ویروس کرونا وارد خیابان‌های خلوت شدند

قرنطینه خانگی کوچه‌ها و خیابان‌ها را خلوت کرد. از پاریس تا درسیم بسیاری از حیوانات پس از خلوت شدن معابر به خیابان‌ها و پارک‌ها آمدند. پرندگان بیشتری هم در سطح شهرها به پرواز درآمدند

پارک‌ها و بوستان‌های خالی از انسان در درسیم بزهای کوهی را ترغیب کرد تا به شهر وارد شوند. در پاریس نیز اردک‌ها از پارک‌ها خارج شده و در خیابان‌ها دیده شدند. نیروهای پلیس از آنان محافظت کردند و هیچ کدام از آنان را جریمه نکردند. در منطقه والدمارنا دو غزال وارد شهر شدند و شهروندان عکس‌های آنان را به اشتراک گذاشتند.

در گالی بزها در سطح شهر گشتند. طاووس‌های پارک رتیرو در اسپانیا از این پارک بیرون آمدند و وارد محله‌های مرکزی پایتخت مادرید شدند.

میمون‌ها در کوچه‌های شهر لوپهوری کشور تایلند به گشت‌و گذار پرداختند. تصاویری از آنان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. در تصاویر صدها میمون در حال منازعه دیده می‌شوند. روزنامه‌نگاران جنگ میمون‌ها را اینگونه تعبیر کرده‌اند که آنان متعلق به کلان‌های جداگانه‌ای هستند. اما به دلیل گرسنگی مجبور بودند گردهم آیند.

در ژاپن غزال‌ها از پارک نارای خارج شده و وارد کوچه‌های شهر شدند.در بارسلون واقع در کاتالونیای کشور اسپانیا گراز‌ها به شهر آمدند. در شهر شیکاگو در ایالات متحده آمریکا پنگوئن‌ها به گشت‌وگذار در سطح شهر پرداختند. بوقلمون‌های وست اواکلان ایالت کالیفرنیا هم در مرکز شهر پرسه زدند و در شهر سانتیاگو پایتخت شیلی یک شیر کوهی جوان در سطح شهر دیده شد.