قطعی شدن حکم ۳۰ سال زندان برای امیرسالار داوودی وکیل مدافع

روز سه شنبه ٨ مرداد، مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع امیر سالار داوودی در صفحه‌ی توئیتر خود از قطعی شدن حکم ۳۰ سال زندان برای امیر سالار داوودی وکیل مدافع در بند خبر داد

   مصطفی ترک همدانی در صفحه‌ی توئیتر خود نوشت:"امروز مطلع شدم که حکم ۳۰سال زندان (۱۵سال قابل اجرا) امیرسالار داودی، وکیل محترم دادگستری قطعی شده است. تمام تلاش حقوقی و قانونی را بکار خواهیم بست تا با استفاده از اختیارات رییس قوه قضاییه و دادستان تهران این حکم نقض شود".

   امیر سالار داوودی وکیل مدافع دادگستری در ۲۹ آبان سال ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و به زندان اوین منتقل شده بود.

   مامورین در زمان بازداشت وی محل کار و منزل وی را تفتیش کرده و تعدادی از پرونده‌ها و وسایل شخصی او را با خود برده بودند.

   امیر سالار داوودی ۱۹۰ روز را در بازداشتگاه حفاظت قوه‌ی قضاییه سپری کرده ودر نهایت در ۱۳ خرداد ۹٨ به زندان اوین منتقل شد.​​​​​​​​​​​​​​

​​​​​​​   د​ر تاریخ ۱۱ خرداد ۹٨ شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب تهران امیر سالار داوودی را به ۳۰ سال حبس تعزیری که اشد آن یعنی ۱۵ سال حبس قابل اجراست و همچنین ١١١ ضربه شلاق محکوم کرد.

​​​​​​​   از دادنامه‌ی صادر شده توسط شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب و اتهامات وارد شده به این وکیل دادگستری اطلاع دقیقی وجود ندارد اما طناز کلاهچیان همسر وی اعلام کرده بود حکم ۱۵ سال زندان بابت راه اندازی یک گروه تلگرامی به وی داده شده است.

​​​​​​​   امیر سالار داوودی وکیل دادگستری که وکالت زینب جلالیان را نیز به عهده دارد، از آبان ماه سال ۹۷ در زندان اوین محبوس می‌باشد.

​​​​​​​   لازم به ذکر است در خردادماه سال جاری فیلیپ لوتر، مدیر تحقیقات خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین الملل در واکنش به صدور حکم ۳۰ سال زندان و ۱۱۱ ضربه شلاق آقای داودی، وکیل دادگستری با «حیرت‌انگیز و بی‌رحمانه» خواندن این حکم سنگین، گفت که "راه‌اندازی یک کانال تلگرامی برای افشای نقض حقوق بشر جرم نیست. مقامات ایرانی باید بلافاصله و بدون قید و شرط او را آزاد کنند." وی تاکید کرد "امیرسالار داوودی آشکارا به خاطر دفاع از حقوق بشر مورد مجازات قرار گرفته است".