ك.ج.ك: شنگال امن است، گریلاهای پ.ک.ک از این منطقه ‌خارج می‌شوند

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالسیم جوامع کردستان طی بیانیەای اعلام کرد شنگال و مناطق اطراف آن از امنیت لازم برخوردار هستند و گریلاها از این مناطق خارج خواهند شد.

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالسیم جوامع کردستان طی بیانیەای اعلام کرد شنگال و مناطق اطراف آن از امنیت لازم برخوردار هستند و گریلاها از این مناطق خارج خواهند شد.

 

ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک طی بیانیەای اعلام کرد، وضعیت ٣ آگوست ٢٠١۴ در شنگال به ‌پایان رسیده‌و ایزدیها هم اکنون جامعەای منسجم هستند و شنگال و مناطق اطراف آن از آرامش لازم برخوردار است به‌همین خاطر گریلاهای پ.ک.ک از این منطقه‌ خارج می شوند.

 

ک.ج.ک در ادامه ‌می‌افزاید، بدون شک در شمال، روژاوا، اقلیم کردستان یا در عراق و در همه ‌جا، اگر حملەای علیه ‌ایزدیها صورت گیرد، ما همراه ‌مردم ایزدی هستیم. گریلاها برای اینکه‌از ایزدیها محافظت کنند در شنگال مداخله‌ انجام دادند. به‌ همین خاطر گریلا با قلبی مهربان آرام اهداف خود را به ‌واقعیت رسانده‌ و از شنگال خارج می‌شوند.

 

این بیانیه‌ در ادامه‌ می‌افزاید؛ داعش دشمن بزرگ بشریت، با همکاری دست‌اندکاران رژیم حاکم بر ترکیه، ابتدا موصل را اشغال کردند و پس از آن به‌ شنگال حمله‌کرده ‌و در آنجا قتل عام بزرگی علیه ‌ایزدیها انجام دادند که‌ مردم ایزدی از آن به‌ عنوان ٧۴مین قتل‌عام نام می‌برند.

 

در ابتدای حملات داعش به‌ شنگال، ١٢ گریلا برای جلوگیری از قتل‌عام خلق ایزدی با فدا‌ کردن جان خود مداخله‌ کردند. پس از آن گریلاهای نیروی مدافع خلق و یژاستار از قتل عام بیشتر ایزدیها جلوگیری کردند و مقاومت گریلاها در شنگال به ‌مقاومت کل بشریت مبدل شد.

 

بیانیه ‌کنفدرالیسم جوامع کردستان می‌افزاید:"پس از آنکه ‌داعش به‌ کلی در هم شکسته ‌شد، اهالی شنگال تلاش کردند همراه‌ با حکومت عراق مذاکره‌ انجام دهند و مشکلات خود را از طریق گفتمان حل کنند و رژیم عراق نیز برای آنکه ‌به‌ خواستەای ایزدیها پاسخ دهد به ‌تکاپو افتاد."

 

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالسیم جوامع کردستان اعلام کرد:" هم اکنون در شرایطی که ‌گریلاها وظیفه ‌خود را به‌ طور کامل در قبال شنگال به ‌انجام رساندەاند و حکومت عراق نیز به‌ شیوەای مثبت به ‌خواستەهای مردم ایزدی رسیدگی می‌کند قرار است گریلاها از شنگال خارج شوند."