لاریجانی: در چهل سالگی انقلاب عفو گسترده‌ای اعلام می‌شود

رژیم از ترس آغاز دور تازه‌‌ای از قیام‌ها در تلاش است تا بخشی از زندانیان جرائم عادی را آزاد کند تا فضای کافی برای بازداشت‌های گسترده در آینده را فراهم کرده باشد

جمهوری اسلامی ایران پس از چهل سال زندان‌های این كشور را از شهروندان پر کرده است. رژیم از ترس آغاز دور تازه‌‌ای از قیام‌ها در تلاش است تا بخشی از زندانیان جرائم عادی را آزاد کند تا فضای کافی برای بازداشت‌های گسترده در آینده را فراهم کرده باشد

 

رئیس قوه قضائیه ایران گفته که همزمان با چهل سالگی انقلاب قصد دارند عفو عمومی گسترده بدهند. البته این عفو طبق معمول شامل زندانیان سیاسی و فعالان مدنی نمی‌شود.

 

به نقل از رسانه‌های دولتی، او که در نشست رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور و دادستان‌های مراکز استان‌ها سخنرانی می‌کرد ضمن دعوت از قضات برای سخت‌گیری کمتر بخاطر نبود فضای کافی در زندان‌ها گفت طی عرایضی که خدمت مقام معظم رهبری داشتیم، بنا شد در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی عفوی با معیاری گسترده‌تر از گذشته داشته باشیم که این موضوع در حال بررسی است. انشاءالله تعداد قابل توجهی از زندانیان، مورد عفو قرار خواهند گرفت.

 

آملی لاریجانی همچنین با بیان اینکه امروز «معیشت مردم» مرکز و هدف اصلی حملات دشمن و به راه انداختن جنگ روانی است، خطاب به رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر کشور تأکید کرد که به هیچ عنوان اجازه ندهند کارخانه یا واحد تولیدی‌ای به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیل شود و کارگران بیکار شوند.