لوپوئن: نه جنگ یا بحران، بلکه پاکسازی اتنیکی است

مجله هفتگی لوپوئن در تازه‌ترین شماره خود ١۵ صفحه را به عملکرد اردوغان در حمله علیه کوردها اختصاص داده و به اردوغان گفت:"نه تنها دیکتاتور، بلکه ریشه‌کن کننده است."

   مجله هفتگی فرانسوی لوپوئن پیش از این در یکی از شماره‌های خود از اردوغان به عنوان "دیکتاتور" نام برده بود. این مجله در تازه‌ترین شماره خود ١۵ صفحه را به عملکرد اردوغان در حمله علیه کوردها اختصاص داده و به اردوغان گفت:"نه تنها دیکتاتور، بلکه ریشه‌کن کننده است."

   رئیس جمهور ترکیه از اتینه گرنله سردبیر مجله خبری هفتگی لو پوئن فرانسه و روماین گوبرت نویسنده این مجله خبری شکایت کرده است. رژیم ترکیه هم روز پنج‌شنبه اعتراض خود را به این مجله فرانسوی اعلام کرد.

   مجله لوپوئن در این شماره خود بر روی عکسی از اردوغان در حال سلام نظامی تیتر زد:"حکومت اردوغان ریشه‌کن نموده و پاکسازی اتنیکی می‌کند".

   مجله در ادامه پرسیده است:" آیا ما اجازه خواهیم داد که کوردها را به قتل برساند و اروپا را تهدید کند؟" و در ادامه ١۵ صفحه را به اشغالگری و نسل‌کشی علیه کوردها اختصاص داده است.

   اتینه گرنیله سردبیر لوپوئن در توئیتر پیامی منتشر کرده و گفت:"اردوغان نه تنها دیکتاتور، همزمان ریشه‌کن کننده است."

   گرنیله می‌افزاید:"انسان باید راستگو باشد، در این موضوع عباراتی وارونه به کار گرفته می‌شوند. از عملیات ترکیه در سوریه سخن می‌گویند، از بحران و جنگ دم می‌زنند. خیر، جنگی در کار نیست. بحرانی هم در کار نیست. آنچه در حال انجام است عملیات پاکسازی اتنیکی است."