"ما پیروان راه رفیق سما هستیم"

روژدا سیورک عضو کمیته‌ی آموزش ک.ژ.ک سما یوجه که در روز ١٧ ژوئن ۱۹۹۸ به شهادت رسید را گرامی داشته و اعلام کرد، " کنش شهید سما تاثیر بسیاری را بر خلقمان گذاشت. ما پیروان راه رفیق سما هستیم."

سما یوجه در ۲۱ مارس ۱۹۹۸/ ۱ فروردین ۱۳۷۸ در زندان چاناککاله بدن خویش را به آتش کشید و در روز ۱۷ ژوئن / ۲۷ خرداد به شهادت رسید.  روژدا سیورک عضو کمیته آموزش ک.ژ.ک در این رابطه با خبرگزاری فرات مصاحبه نمود.

روژدا سیورک به پیوستن زنان به صفوف آزادی خواهی اشاره کرده و اعلام کرد، "همانگونه که رهبری می‌گوید، پ.ک.ک حزب زنان است. در زمان تاسیس حزب تعداد زنان اندک بود، اما با شناخت بیشتر حزب و رهبری هزاران زن به صفوف گریلا پیوستند. رفیق سارا یکی از زنانیست که به حزب پیوست، در آن زمان تعداد زنان در صفوف حزب بسیار اندک بود اما با تلاش‌های آنان هزاران زن به صفوف حزب پیوستند.

سما یوجه بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و به صفوف حرکت پیوست. رفیق سما از اهالی منطقه‌ی سرحد بود، مقاومتگری اهالی سرحد زبانزد است. وی قبل از پیوستن به حزب دانشجوی رشته‌ی جامعه شناسی بود، با پیوستن به حزب به عرصه‌ی رهبری رفت. رهبری به رفیق سما گفت، "‌اگر از خود محافظت نمایی، به مبارزی بسیار مفید مبدل خواهی شد." رفیق سما برای نبرد در این چهارچوب به میهن بازمی‌گردد. "

زنان پیشگامان همیشگی جامعه هستند

روژدا سیورک اظهار داشت، سما یوجه در زمان بازگشت به میهن در نتیجه‌ی توطئه‌ای بزرگ دستگیر می‌شود و افزود،‌" مقاومت رفیق سما در زندان را هر کس می‌داند. وی میراث مقاومت زندان در ۱۴ جولای / ۲۳ تیر را گرفته و نیرومند نمود. در روز ۸ مارس ۱۹۹۸/۱۷ اسفند ۱۳۷۶ گفت " از ۸ مارس تا ۲۱ مارس پلی را خواهم ساخت" و کنش خود را به انجام رساند. بمدت چهار ماه در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت. در مدت این چهار ماه روحیه و هیجان وی هیچگاه کاهش نیافت.

کنش رفیق سما تاثیر بسیاری را بر خلق گذاشت. ما پیرو راه آن‌ها هستیم. رهبری همیشه در پاسخ به شهدا مبارزات را توسعه بخشید. در سال‌های ۱۹۹۶،۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ مشارکت زنان در حزب بسیار افزایش یافت. اکنون هم مبارزات ی.پ.ژ و یژاستار ادامه دارند. زنان پیشگامان همیشگی جامعه هستند. پیمان خویش را دوباره می‌کنیم که دلسوز شهدا باشیم."