مجلس سوریه دمکراتیک خواهان اعلام منطقه پرواز ممنوع شد

​​​​​​​روئسای مشترک م.س.د در پاریس پایتخت فرانسه در نشستی خبری اعلام کردند که خودمدیریتی شمال سوریه خواهان اعلام منطقه پرواز ممنوع در شمال و شرق سوریه است

ریاض درار و الهام احمد روئسای مشترک مجلس سوریه دمکراتیک- م.س.د برای گفتگو در مورد اشغالگری دولت ترک و تقویت همکاریهای مابین فرانسه و خودمدیریتی شمال و شرق سوریه با مقام‌‌های دولت فرانسه دیدار کردند.

 

روئسای مشترک م.س.د سپس در نشستی خبری به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

 

ریاض درار در سخنان خود با اشاره به تهدید شمال و شرق سوریه به اشغالگری از سوی دولت ترک گفت؛ حملات دولت ترکیه زمینه فعالیت تبهکاران داعش در منطقه را فراهم می‌کند. وی به نقش فرانسه در ائتلاف بین‌المللی ضدداعش اشاره کرد.

 

الهام احمد از فرانسه خواست تا منطقه پرواز ممنوع در شمال و شرق سوریه اعلام شود.

 

الهام احمد افزود: درصورت حمله ترکیه به شمال و شرق سوریه مبارزان ق.س.د ناچارا از جنگ در دیرالزور عقب‌نشینی خواهند کرد تا از مرزهای خود در برابر حملات ترکیه محافظت کنند.

 

وی افزود، تهدیدهای دولت غاصب ترک بحران‌ سوریه را عمیقتر کرده و به تداوم خون ریزی می‌انجامد. او تنها راه حل مسئله سوریه را گفتگوهای سوری-سوری خواند.

 

دولت ‌غاصب ترک شمال و شرق سوریه را به اشغالگری تهدید کرده است، این در حالی است دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد که نظامیان خود را از سوریه خارج می‌کند.