مزارکلی: به صدها سال زندان محکوم شویم از مبارزه دست نمی‌کشیم

دکتر عدنان سلجوق مزارکلی، رئیس مشترک شهرداری کلانشهر آمَد اظهار کرد:"حتی اگر استانداران استعمارگر را بر شهرداری‌ها منصوب کنند، ما را به زندان بیاندازند به صد سال حبس محکوممان کنند ما از مبارزه دست نمی‌کشیم."

دکتر عدنان سلجوق مزارکلی رئیس مشترک شهرداری آمَد که از سوی دولت ترکیه به گروگان گرفته شده و در زندان بُنیان شهر قیصریه محبوس است به مناسبت سالگرد کودتای ١٩ آگوست ٢٠١٩ رژیم علیه شهرداری‌ آمَد بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه مزراکلی آمده است:

"حتی اگر استانداران استعمارگر را بر شهرداری‌ها منصوب کنید ما دست نمی‌کشیم. حرف آخر را مقاومت‌گران می‌زنند." مزراکلی می‌افزاید، دولت ترکیه به بهانه کودتای ١۵ ژوئیه نیروی بی‌حد و مرز را بواسطه قیم‌ها در کوردستان به اجرا گذاشته است.

تحمیل نسل‌کشی بر یک خلق

مزاراکلی در ادامه می‌گوید:"نابودی دستاوردهای اجتماعی، در واقع تحمیل نسل‌کشی بر یک خلق است. از اینرو اداره شهرداری‌ها از سوی والی‌های استعمارگر قبل از هر چیز زنان را مورد حمله قرار دادند. بله، صندوق‌ها[ی پول] را خالی کردند اما آنانی که به تاریخ، فرهنگ و زبان کوردها حمله‌ می‌کردند تعدادشان کم نشد. تمامی نهادها و سازمان‌های اجتماعی پلمپ شدند. ده‌ها هزار نفر از کار و فعالیت محروم شدند. میلیون‌ها لیره بدهی به بار آوردند."

کاخ سلطان را بر سرش خراب می‌کنیم

مزراکلی سپس افزوده است:"حتی اگر استانداران استعمارگر را بر شهرداری‌های خلق منصوب کنید، منتخبان ما را دستگیر کرده و آنها را به صدها سال زندان محکوم کنید از مبارزه دست نمی‌کشیم. هیچ زمانی ایمان خود را به مبارزه دمکراتیک از کف نمی‌دهیم و با مبارزه دمکراتیک جمهوری دمکراتیک را بنیان می‌نهیم. تاریخ بشریت اثبات کرده است که آخرین سخن را مقاومت‌گران می‌زنند. سخن آخر ما علیه حملات نابودگرانه و قتل‌عام این است که این خلق در مقابل شما سر تسلیم خم نخواهد کرد و با ایستادگی کاخ سلطان ستمگر را بر سرش خراب می‌کنیم."

شایان ذکر است که دکتر عدنان سلجوق مزراکلی رئیس مشترک شهرداری آمَد روز ١٩ آگوست ٢٠١٩ با دستور وزارت کشور ترک از سمت خود برکنار و گماشته رژیم ترک به جای وی منصوب شد. گماشته‌ی طیب اردوغان بر شعبه ٩ دادگاه کیفری آمَد دکتر مزراکلی را به ٩ سال و ۴ ماه و ١۵ روز حبس محکوم کرد.