مصطفی کاراسو: یکم ماه مه با روحیه ضد سرمایه داری زنده است

مصطفی کاراسو با نام بردن از روز جهانی کارگر به عنوان روز همبستگی و عدالت‌‌خواهی تصریح کرد یکم ماه مه به عنوان سمبل مبارزه همچنان زنده و پابرجاست.

مصطفی کاراسو عضو شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان در گفتگویی با خبرگزاری فرات پیشبینی کرد در سال‌های آێنده جریانات سوسیالیست و مترقی جای احزاب راستگرا و سرمایەداری را بگیرند. وی یکم ماه مه، روز جهانی کارگر را سکویی همیشگی برای جهش این جنبش‌ها می‌داند.

 

مصطفی کاراسو با نام بردن از روز جهانی کارگر به عنوان روز همبستگی و عدالت‌‌خواهی تصریح کرد یکم ماه مه به عنوان سمبل مبارزه همچنان زنده و پابرجاست.

 

کاراسو معتقد است نظام سرمایەداری به فروپاشی رسیده و نابرابری و استثمار سرانجام به پایان می‌رسد.

 

وی اوجگیری جریانات دست راستی در اقصی نقاط جهان را نشانه ورشکستگی سوسیال دمکرات‌ها دانست و گفت آنها چارەای برای بحران‌های سرمایەداری نبودند و جناح راست نیز راه حلی ندارد.

 

عضو شورای رهبری ك.ج.ک گفت در دهەهای آینده شاهد آن خواهیم بود که جریانات ضد سرمایەداری و احزاب دارای آلترناتیوهای مترقی جای جناح حاکم راست، سوسیال دمکرات‌ها و رفرمیست‌ها را خواهند گرفت.

 

مصطفی کاراسو همچنین از ناکارآمادی ساختارهای دولتی برای رفع بحران‌ها سخن گفت و اضافه کرد یکم ماه مه همواره سکویی برای جهش مبارزه ضد سرمایه داری خواهد ماند. 

 

وی کابوس کنونی خاورمیانه را ناشی از بحران کاپیتالیسم دانست و گفت: جنبش تحت رهبری اوجالان، در برابر سرمایەداری و دولتگرایی، الگوی همزیستی دمکراتیك خلق‌ها در یک ساختار غیر دولتی را دنبال می‌کند و این مبارزه در عین حال، جستجوی حقیقت برای زندگی انسانی است.